تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 - 5:41
کد خبر : 3073

رایزن اقتصادی ایران در بلاروس مستقر می‌شود/همکاری دو کشور برای تولید ماشین‌آلات معدنی

رایزن اقتصادی ایران در بلاروس مستقر می‌شود/همکاری دو کشور برای تولید ماشین‌آلات معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت درجمع تجار و فعالان اقتصادی در بلاروس، موضوع تشکیل "انجمن تجار ایرانی در بلاروس" را با اهمیت دانست و اعلام کرد: به‌زودی رایزن اقتصادی ایران در بلاروس مستقر خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، “سید رضا فاطمی امین” در ادامه سفر خود به مینسک (پایتخت بلاروس) با حضور در جمع تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور، تجربه و ارتباطات ایرانیان مقیم بلاروس برای رونق تجارت در این کشور را حائز اهمیت دانست.
وی خطاب به تجار ایرانی گفت: موضوع سرمایه گذاری و تجارت ایرانیان در بلاروس، حضور در اورآسیا و عضویت ایران در آن، از جمله مسایل مهمی است که در تعاملات با دولت بلاروس مورد توجه قرار گرفته است.
وزیر صمت افزود: مساله توسعه اقتصادی دو کشور و ترازینت‌ از ایران برای بلاروس، جزو اتفاقات مهم در حال پیگیری است و رایزن اقتصادی ایران به‌زودی در این کشور مستقر خواهد شد.
فاطمی امین، مساله همکاری مشترک شرکت‌های معدنی ایران با شرکت های ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بلاروس برای تولیدات مشترک را مورد اشاره قرار داد و بحث نظام رتبه بندی محصولات صادراتی را برای برند ملی حایز اهمیت دانست.
وی همچنین یادآور شد: مباحث مالی و ویزای ایرانیان در بلاروس، دیگر مسایلی است که مورد پیگیری وزارت صمت قرار دارد.

رایزن اقتصادی ایران در بلاروس مستقر می‌شود/همکاری دو کشور برای تولید ماشین‌آلات معدنی

در این نشست فعالان اقتصادی و تجار ایرانی در بلاروس نیز پرسش‌ها و دغدغه های خود را با وزیر صنعت، معدن و تجارت درمیان گذاشتند و وزیر به سوالات آنان پاسخ داد.
اهم سوالات و دغدغه های تجار ایرانی در این نشست مربوط به موضوعاتی چون ویزای ایرانیان در بلاروس، نبود پرواز مستقیم ایران- بلاروس، مسائل پولی و بانکی، گرانی هزینه سفر به بلاروس، همچنین عدم کار فرهنگی در بلاروس برای معرفی ایران در آن کشور بود.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در روزهای ششم و هفتم مرداد ماه سال جاری در مینسک (پایتخت بلاروس) به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنایع بلاروس در حال برگزاری است.
در این اجلاس تقویت و گسترش همکاری های متقابل در زمینه همکاری های تجاری و صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی، سرمایه گذاری، زمین شناسی و منابع آبی، بهداشت و داروسازی، حمل و نقل و همکاری فیمابین اتاق های بازرگانی در دستور کار قرار دارد.
حجم فعلی تبادلات مالی میان ایران و بلاروس ۴۰ میلیون دلار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.