تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 فروردین 1401 - 12:26
کد خبر : 1554

رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۲۹ محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی کرمان به زندگی بازگشتند

رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۲۹ محکوم به قصاص با تلاش مسئولان قضایی کرمان به زندگی بازگشتند
رئیس کل دادگستری استان کرمان از تحقق ۲۹ فقره رهایی از قصاص با تلاش مسئولان قضائی استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش نسیم صبا: یدالله موحد در جمع مسئولان قضائی رفسنجان، با بیان اینکه روحیه گذشت یکی از خصایص مهم و توصیه شده در قران کریم و ائمه اطهار است، اظهار کرد: در کنار روحیه گذشت و صلح دوستی مردم کرمان، تلاش‌های مسئولان قضائی استان و مساعدت‌های سران طوایف و ریش سفیدان، سال گذشته تعداد صلح و سازش و رهایی از قصاص در استان کرمان مسرت بخش بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تحقق ۲۹ فقره صلح و سازش در استان کرمان، افزود: سال ۱۴۰۰ تلاش‌های بسیاری برای ایجاد صلح و سازش و بازگشت تعدادی از محکومان قصاص به آغوش خانواده صورت گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان نیز گفت: با پیگیری‌های کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندان رفسنجان و با کمک خیرین تعداد ۴۸ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد و مالی از زندان آزاد شدند.

ایمان شهسواری اظهار داشت: برای آزادی این زندانیان می‌بایست بیش از ۳۹ میلیارد ریال در حق شاکیان پرداخت می‌شد که با برگزاری جلسات متعدد اصلاح ذات البین بیش از ۱۶ میلیارد ریال از شاکیان تخفیف گرفته شد و در نهایت با پرداخت مابقی بدهی زندانیان توسط خیران، زندانیان مزبور از زندان آزاد شدند.

این مقام قضائی خاطر نشان ساخت: ۶ نفر از این مددجویان بین ۲ الی ۴ سال به دلیل عدم توانایی پرداخت بدهی در زندان تحمل حبس می‌نمودند.

شهسواری گفت: آزادی مددجویانی که بدون سو قصد و نیت مرتکب جرمی غیر عمد شده‌اند، کاری خداپسندانه است و باید از تمامی ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.