تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 7:32
کد خبر : 2923

رئیس جمهور در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران: رایزنان فرهنگی مرزبانان فرهنگی انقلاب اسلامی در جای جای جهان هستند توجه و حمایت فرهنگی از ایرانیان خارج از کشور از مهمترین ماموریت‌های رایزنان فرهنگی است

رئیس جمهور در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران:  رایزنان فرهنگی مرزبانان فرهنگی انقلاب اسلامی در جای جای جهان هستند توجه و حمایت فرهنگی از ایرانیان خارج از کشور از مهمترین ماموریت‌های رایزنان فرهنگی است
رئیس جمهور تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در جهان را در گرو نقش‌آفرینی اثرگذار رایزنان فرهنگی دانست و گفت: رایزنان به نوعی سفیران و مرزبانان فرهنگی ما در اقصی نقاط جهان به شمار می‌آیند و نقش بسیار مهمی در تعامل فرهنگی و شکل‌گیری ارتباطات خارجی موثر بر عهده دارند.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی که پیش از ظهر امروز شنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه در حقانیت پیام و فرهنگ انقلاب اسلامی تردیدی نیست، تصریح کرد: در عین حال باید معلوم شود تا چه میزان این پیام شناخته و تبیین شده است.
رئیس جمهور «تحول در رویکردها،‌ فرآیندها و تحول سازمانی» را سه عامل مهم در رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه ارتباطات خارجی برشمرد و افزود: گاهی فرآیندهای معیوب موجب کندی و ایجاد وقفه در کارهای بزرگ می‌شود که باید با پایش دقیق فرایندها، نسبت به اصلاح و ارتقای آنها اقدام شود.
دکتر رئیسی ایجاد تحولات بزرگ و اثرگذار در حوزه فرهنگ و ارتباطات خارجی را با نگاه تحول‌گرا امکان‌پذیر دانست و با اشاره به الزامات آن، گفت: رایزنان فرهنگی باید نسبت به پیام و رسالت انقلاب اسلامی شناخت و باور عمیق داشته باشند. رایزن فرهنگی ما باید فرهنگ غنی انقلاب اسلامی، اقتضائات انقلاب و تمدن نوین اسلامی و همچنین منظومه فکری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه داشتن دانش و تحصیلات در این زمینه بسیار مهم است، اما بینش و شناخت عمیق مبانی انقلاب اسلامی کمتر از دانش نیست، افزود: بعضی از وادادگی‌ها‌ در حوزه‌های مختلف ناشی از عدم شناخت و بینش نسبت به فرهنگ خودی و مرعوب فرهنگ بیگانگان شدن است.
آیت‌الله رئیسی در ادامه به تقابل الحاد و ایمان در جهان امروزی اشاره کرد و گفت: امروز نظام استکباری در تلاش است جوامع اسلامی را نیز متاثر از فرهنگ الحاد و لائیک خود، تهی از ایمان کند و نظام سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اسلام را نفی نماید.
رئیس جمهور افزود: رایزنان فرهنگی در خارج از کشور وظیفه دارند نه فقط میان جامعه مسلمانان بلکه با پیروان سایر ادیان الهی و ابراهیمی و همچنین دغدغه‌مندان اخلاق و معنویت، در مقابل توطئه های شوم ضد بشری اتحاد ایجاد کنند. اگر چنین اتحادی شکل بگیرد قطعاً ایستادگی در مقابل امواج ضد فرهنگی و ضد انسانی امکان‌پذیر است.
دکتر رئیسی با تاکید بر لزوم استفاده از رسانه‌ها و ابزار تبلیغی و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی ایران به دیگر ملت‌ها به ظرفیت بزرگ ایرانیان خارج از کشور برای کنشگری موثر در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی اشاره و تصریح کرد: این ظرفیت بزرگ نباید رها شود و با حمایت درست و ایجاد ارتباطات اثربخش، هر یک از ایرانیان خارج از کشور می‌توانند سفیر فرهنگی انقلاب در محل زندگی خود باشند و به گسترش نگاه معرفتی انقلاب کمک کنند.
رئیس جمهور نقش سفرا و فعالان فرهنگی را در فرایند توسعه و پیشرفت‌ کشورها حائز اهمیت خواند و گفت: هیچ کشور توسعه‌ یافته‌ای بدون نقش‌آفرینی فعالانه سفرا و فعالان فرهنگی خود به توسعه نرسیده است، لذا لازم است نمایندگان فرهنگی ما نیز در خارج از کشور با نگاهی تحول‌محور توسعه تجاری، اقتصادی و فرهنگی را با کشورها دنبال کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.