تاریخ انتشار : یکشنبه 6 شهریور 1401 - 8:40
کد خبر : 3695

دکتر رئیسی در همایش ملی بزرگداشت خادمان سلامت: خدمات شایسته‌ای که ایثارگران در حوزه سلامت انجام دادند، قابل ارزش‌گذاری نیست

دکتر رئیسی در همایش ملی بزرگداشت خادمان سلامت:  خدمات شایسته‌ای که ایثارگران در حوزه سلامت انجام دادند، قابل ارزش‌گذاری نیست
رئیس جمهور با قدردانی از خدمات ماندگار پزشکان و پرستاران بویژه در دوران همه‌گیری کرونا، از اراده و اهتمام دولت برای رفع دغدغه‌های جامعه سلامت خصوصا در حوزه معیشت خبر داد.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در همایش ملی «خدمت ماندگار؛ بزرگداشت خادمان سلامت» که پیش از ظهر امروز شنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای مدافع سلامت، گفت: خدمت کادر درمان به آحاد جامعه، به دلیل اینکه در پرتو خداخواهی و نوع‌دوستی انجام می‌شود، ماندگار و جاودانه است و هیچ کس نمی‌تواند روی آن ارزش‌گذاری مادی کند.

دکتر رئیسی با تکریم و گرامیداشت خدمتگزاری اعضای کادر بهداشت و درمان و نقش این مهم در صیانت از سلامت عمومی، تصریح کرد: زحمات کسی که روزها، بلکه هفته‌ها و ماه‌ها برای خدمت به بیماران کرونایی از خانواده خود گذشته است، چگونه قابل جبران است. حقیقتاً خدمات شایسته‌ای که ایثارگران ما در حوزه سلامت انجام دادند، قابل ارزش‌گذاری نیست و همه ملت ایران قدردان این ایثار و خدمات هستند.

استفاده از نظرات جامعه پزشکی در تصمیمات مرتبط با این حوزه

رئیس جمهور در ادامه مشورت با جامعه پزشکی را در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها سرمایه ارزشمند دولت خواند و گفت: شایسته است که مسئولان وزارت بهداشت و همچنین نمایندگان مجلس در تهیه و تدوین طرح‌ها و لوایح مرتبط با حوزه بهداشت و درمان نظرات ارزشمند شما را به صورت جدی مورد توجه قرار دهد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز خرسندی از سطح بالای دانش پزشکی در کشور، گفت: امروز ظرفیت‌های بزرگی در حوزه پزشکی در کشور وجود دارد و بسیاری از شهرهای ما به دلیل وجود دانشمندان و فرهیختگان پزشکی می‌توانند به عنوان قطب سلامت در منطقه مطرح باشند.

آیت‌الله رئیسی پزشکان و پرستاران را مایه افتخار و سربلندی کشور دانست و گفت: امروز بسیاری از کشورهای همجوار و همسایه ترجیح‌شان این است که بجای درمان بیمارانشان در اروپا، از خدمات درمانی و پزشکی کشور ما بهره‌مند شوند. این مهم سرمایه بزرگی برای کشور است و باید از این سرمایه با تلاش برای رفع مشکلات و خواسته‌های آنها و توجه به نظرات‌شان صیانت کرد.

۹۰ درصد داروها ساخت داخل است

دکتر رئیسی با اشاره به پیشرفت چشمگیر صنعت داروسازی کشور، تصریح کرد: امروز ۹۰ درصد داروهای مورد استفاده بیماران ما ساخت داخل است و با همت و توانمندی داروسازان، کشورمان یکی از صادرکنندگان دارو در دنیا است و بسیاری از کشورها به توانمندی ما در این حوزه اذعان دارند.

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای بسیار بزرگ و ارزشمند جامعه پزشکی در ساخت تجهیزات مورد نیاز کشور، گفت: امروز مفتخریم تمام تجهیزات اتاق عمل بیمارستان‌های کشور در داخل تولید می‌شود و این دستاورد بزرگ که در یکی از سفرها به مقامات دولت تاجیکستان اهدا شد، در مراکز علمی این کشور به عنوان سند افتخار جامعه پزشکی ایران برای دانشجویان، پژوهشگران و پزشکان این کشور به نمایش در آمده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن تأکید بر لزوم توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی به ارتقای سطح علم در حوزه بهداشت و درمان، گفت: افتتاح دانشگاه، جذب دانشجو و تربیت نیروی انسانی امر بسیار مهم و خوبی است، اما این کار باید با توجه به زیرساخت‌ها و بروزرسانی تجهیزات پزشکی همراه باشد.

تاکید بر افزایش دانشجویان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی

آیت‌الله رئیسی با مهم توصیف کردن مسأله عدالت آموزشی در حوزه بهداشت و درمان، گفت: افزایش دانشجویان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی با هدف تامین نیازهای کشور در این حوزه مورد تاکید و توجه دولت است که باید ضمن توجه به اقتضائات مربوطه و حفظ کیفیت خدمات آموزشی، در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش بیمه شدن قریب به ۶ میلیون نفر در کشور در قالب طرح بیمه سلامت و همچنین اجرای طرح دارویار را از اقدامات بسیار مهم و اثرگذار در حوزه بهداشت درمان کشور دانست و بر ضرورت تقویت و استمرار آن با هماهنگی و اقدامات بروز و به موقع تأکید کرد.

دکتر رئیسی با اشاره به نقش دولت در هدایت، حمایت و نظارت جامعه پزشکی، تصریح کرد: بخش خصوصی، تعاونی‌ها و مجموعه‌های مختلفی که در این حوزه فعالند، فعالیت خود را مضاعف کنند و بدانند دولت از همه کسانی که در حوزه سلامت مردم گام برمی‌دارند، حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: این حمایت‌ها هم حقوقی و مالی و هم در قالب تضمین فروش و تجاری‌سازی محصولات ساخته شده از سوی فعالان جامعه پزشکی خواهد بود.

لزوم تأمین مسایل معیشتی جامعه پزشکی و پرستاری

دکتر رئیسی همچنین توجه و تأمین مسایل معیشتی جامعه پزشکی و پرستاری را مطالبه به حق، منطقی و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های دولت، پس از ۱۵ سال تأخیر اجرای مسأله تعرفه‌گذاری پرستاری به عنوان یکی از اولویت‌های کاری دولت مردمی از ابتدای فعالیت این دولت آغاز شده و همه پزشکان و پرستاران به زودی شاهد ثمرات آن خواهند بود.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تقدیر از خدمات اورژانس کشور گفت: کادر درمانی ما در اورژانس کشور اولین کسانی هستند که بر بالین بیماران حضور می‌یابند و به آنان آرامش می‌دهند و برغم مشکلات و کاستی‌ها در تجهیزات پزشکی مورد نیاز، به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات ارائه می‌دهند که باید رفع نیازها و حل مشکلات آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور در این مراسم از ۲۵ نفر از برگزیدگان جامعه پزشکی، پرستاری، داروسازی و همچنین خانواده شهدای مدافع سلامت با اهدای جایزه ملی خدمت تقدیر کرد.

در این همایش همچنین ۲۴۵ طرح سلامت‌محور و ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در ۸ نقطه عمدتاً محروم کشور با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.