تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 11:13
کد خبر : 677

دومین محفل شعر خوانی نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری در کرمان برگزار شد

دومین محفل شعر خوانی نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری در کرمان برگزار شد

دومین محفل شعر خوانی نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری در کرمان با شعرخوانی جمعی از شاعران استان در موزه هنرهای معاصر صنعتی برگزار شد. به گزارش نسیم صبا از ایرنا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در محفل شعر خوانی جشنواره نیکوکاری گفت: خوشحالیم که میزبان دومین محفل ادبی و شعرخوانی این جشنواره هستیم،

دومین محفل شعر خوانی نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری در کرمان با شعرخوانی جمعی از شاعران استان در موزه هنرهای معاصر صنعتی برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در محفل شعر خوانی جشنواره نیکوکاری گفت: خوشحالیم که میزبان دومین محفل ادبی و شعرخوانی این جشنواره هستیم، انتخاب کرمان به عنوان دومین استان، انتخاب درستی است.
محمدرضا علیزاده افزود: گویای این سخن «جشنواره شعر رضوی» است که بیش از نیم قرن در استان کرمان برگزار می شود و بسیاری از شاعران کرمانی برخاسته از این جشنواره اند و کرمان افتخار خادمی امام رضا (ع) را در این زمینه دارد.
این مسوول خاطرنشان کرد: استان کرمان ۳۰ انجمن شعر و ادب با شعرای فعال دارد و امیدوارم که برگزاری این محفل در کرمان منجر به مشارکت بیشتر ادبا و شعرای کرمانی در این جشنواره شود.
علیزاده تاکید کرد: برگزاری اینگونه مراسم غایت فرهنگ ترویج نیکوکاری در جامعه است، امیدواریم تداوم این جشنواره سال‌های سال محرکی برای جامعه ادبی کرمان در راستای نیکوکاری باشد.

کرمان در شعر اساتید ارزشمندی دارد
دبیر نخستین جشنواره شعر نیکوکاری در جمع رسانه ها با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ نیکوکاری برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری اینگونه محفل ادبی این است تا شاعران استان ها در راستای این جشنواره دغدغه مند شوند.
محمدمهدی خانمحمدی افزود: کرمان از استان هایی است که سبقه فرهنگی و تاریخی دارد و در شعر هم اساتید ارزشمندی دارد.
به گفت وی، هر آنچه مفاخر یک کشور پشت یک رویداد فرهنگی باشند جشنواره ارزنده تر خواهد بود.
خانمحمدی ادامه داد: الحمدالله فرهنگ ایرانی، فرهنگی است که با نیکوکاری آمیخته شده است، مردم هم همیشه در این عرصه پیش قدم شدند و نیازمند این است که این فرهنگ را به آیین های ادبی اضافه کنیم.
به گفته وی، از ماندگاری های یک فرهنگ این است که آن را با ادبیات پیوند دهیم.
به گزارش ایرنا، دومین محفل شعر خوانی شعر نیکوکاری با شعرخوانی جمعی از شاعران استان همانند: احمد اسداللهی، منوچهر افضلی، حامد حسینخوانی، فریبا کاظمی، رزا رودینی، مهدی گنجی و محمدرضا اسفندیارپور در موزه هنر های معاصر زنده یاد صنعتی کرمان برگزار شد. دومین محفل شعر خوانی نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری در کرمان برگزار شد
در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان و معاون فرهنگی اداره کل ارشاد حضور داشت و شاعران کرمانی، شعر هایی که در زمینه نیکوکاری سروده بودند را خواندند.

به گزارش ایرنا، دومین محفل شعرخوانی و نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری در کرمان برگزار شد. نخستین محفل شعر این جشنواره در قم برگزار شده بود.
این جشنواره ملی ۲ بهمن گذشته در تهران افتتاح شد و این جشنواره در خردادماه ۱۴۰۱ در تهران خاتمه یافت.
برگزار کنندگان این جشنواره با انتخاب ۶ استان، محفل های شعرخوانی را با حضور شاعران و چهره های ادبی آن استان ها برگزار می کنند تا آنها را نیز در مسیر این جشنواره همراه سازند.
استان کرمان ۳۰ انجمن فعال شعر و ادب دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.