تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 6:53
کد خبر : 1999

دنبال تسری فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای با قطر هستیم

دنبال تسری فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای با قطر هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ کشور قطر از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: به دنبال تسری روابط فرهنگی و رسانه‌ای با قطر هستیم.

به گزارش نسیم صبا از مهر، عبدالرحمان بن حمد بن جاسم بن حمد آل ثانی، وزیر فرهنگ کشور قطر امروز پنج شنبه ۲۹ اردیبهشت از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کرد.

در این بازدید که محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ یاسر احمدوند، رئیس سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور داشتند؛ وزیر فرهنگ کشور قطر نیز از بخش بین الملل و غرفه کشور قطر که به عنوان میهمان ویژه در نمایشگاه کتاب حضور دارد، همچنین غرفه عمان و گرنت که محل عرضه کتب ترجمه شده به زبان‌های دیگر است بازدید کرد، همچنین وی در ادامه از برخی ناشران عمومی نیز بازدید کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور امیر قطر در هفته پیش و بازدید از نمایشگاه کتاب و حضور رئیس جمهور کشور در قطر گفت: ما در کشور قطر یک تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دو کشور امضا کرده‌ایم که همکاری بسیار خوبی است. این سفر هم مقدمه‌ای برای اجرای این تفاهم‌نامه بود.

وی با اشاره به سفر خود به قطر در هفته آینده، افزود: در آنجا برنامه‌هایی از جمله برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای را برای جام جهانی فوتبال تدارک دیده‌ایم، دولت قطر خواهان این است که جمهوری اسلامی در بحث برگزاری جام جهانی کمک کند؛ این رویداد یک اتفاق مهم است و در فرصت کوتاهی چندین میلیون نفر قرار است به قطر وارد شود. ما هم تلاش می‌کنیم این کار را در منطقه پشتیبانی کنیم. بهترین روابط را امروز با قطر داریم و می‌خواهیم آنها را به حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای تسری دهیم.

اسماعیلی گفت: در حال حاضر خیلی از دوستان و هنرمندان ما از اهالی هنر، موسیقی و نقاشی به آنجا رفت و آمد دارند. وزیر قطر هم ابراز علاقه‌کرد که این روابط بیشتر شود و امیدوارم اتفاقات خوبی در این بحث ببیفتد. البته با سایر کشورها هم همین روابط فرهنگی را دنبال می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور لبنان در هفته قبل گفت: در حال حاضر وزیر فرهنگ کشور قطر از نمایشگاه بازدید کرد؛ در روزها و هفته آینده نیز وزرای فرهنگ منطقه به تهران خواهند آمد و در راستای سیاست کلان دولت که بحث ارتباط با کشورهای همسایه است، تلاش می‌کنیم ارتباطات را در حوزه فرهنگ گسترش دهیم.

اسماعیلی افزود: در خصوص فعالیت‌های بازار نشر میان کشور قطر ایران و صحبت نداشتیم اما در تفاهم‌نامه این بحث وجود دارد و بخش‌های تخصصی‌مان در وزارتخانه آن را دنبال می‌کنند همچنین رایزن فرهنگی جدیدمان در قطر مستقر می‌شود و تفاهم‌نامه را دنبال می‌کند.

وی درباره تمدید نمایشگاه کتاب با توجه به یک روز تعطیلی نمایشگاه، گفت: بحث تمدید نمایشگاه در حال بررسی است اما مزیت مهم نمایشگاه امسال برگزاری به صورت مجازی بوده است و احتمال دارد بخش مجازی را تمدید کنیم. چرا که در صورت تمدید فیزیکی نهادهای مختلف درگیر هستند. تصمیم‌گیری نهایی نشده اما بنا داریم از نظر حضوری و یا مجازی تمدید صورت گیرد که افرادی که فرصت خرید کتاب را از دست داده‌اند بتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.