تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 10:45
کد خبر : 1805

دستگاه قضایی از امنیت روانی مدیران تولید حمایت می کند

دستگاه قضایی از امنیت روانی مدیران تولید حمایت می کند
حمایت قضایی از مالکیت معنوی شرکت های دانش بنیان یک اولویت است

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که حمایت قضایی از مالکیت معنوی شرکت های دانش بنیان امر ضروری و بسیار مهمی است، گفت: بر مبنای شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان “تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین” انتخاب شده، باید محصول فکر، اندیشه، خلاقیت ها و نوآوری ها همیشه مورد حمایت دستگاه قضایی قرار گیرد.

به گزارش نسیم صبا:یدالله موحد در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگستری شهرستان سیرجان افزود: یکی از محورهای اصلی راهبرد دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۱ بنا به تاکید ریاست قوه قضاییه، ایجاد همدلی، همراهی و هماهنگی با دولت و اجزای دولت در تمامی سطوح است تا در راستای حل و فصل مشکلات معیشتی مردم و رفع مشکلات اقتصادی مردم گام برداشته شود و البته باید توجه داشت که در این رابطه دستگاه قضایی مسئول نیست و همکار و پشتیبان است.

وی بر لزوم حمایت قضایی از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود که ثروت و دانش در کنار یکدیگر قرار گیرند و اثرات آن در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی جاری و ساری شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: اگر بنگاه های اقتصادی فرایندهای خود را دانش بنیان کنند، اقتصاد مقاومتی در کشور شکل می گیرد زیرا تنها مسیر مقاوم سازی اقتصاد کشور در برابر تلاطم های بین المللی این است که اقتصاد ما دانش بنیان شده و محصولات واحدهای تولیدی توسط شرکت های دانش بنیان تولید شود.

موحد بیان کرد: امروز اگر بتوانیم محصولات و موسسات دانش بنیان را از جهات مختلف در پوشش حمایتی داشته باشیم و اگر بازار محصولات دانش بنیان را توسعه دهیم؛ در حقیقت از این بخش ها حمایت کرده ایم و این ها می توانند نیازهای بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی را تامین کنند و کشور از واردات این محصولات بی نیاز شده و تحریم ها کمتر بر اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: عزم دستگاه قضایی برای حمایت از قوه مجریه و بنگاه های تولیدی در راستای تحقق شعار سال، جزم است و این امر در شهرستان هایی که قطب اقتصادی هستند از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اولویت دیگر دستگاه قضایی در سال ۱۴۰۱، مقابله جدی و قاطع با مفاسد و مظاهر فساد است و قوه قضاییه در طول سنوات گذشته به شکلی برجسته و با اراده ای پولادین برای مبارزه با مفاسد اقتصادی حرکت کرده است و در سال جاری با اقتدار بیشتری این راهبرد را دنبال می کند.

موحد گفت: بهترین و مهمترین نوع حمایت از بنگاه های تولیدی و اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد است زیرا فساد، فضای تولید و اقتصاد را ناامن کرده و موجب فرار سرمایه می شود و در این رابطه با کمک دستگاههای نظارتی، انتظامی، امنیتی و قضایی تلاش می شود که مبارزه قاطع با فساد بیش از پیش محقق شود.

وی تصریح کرد: باید بدون اغماض و تبعیض با فساد برخورد کرد زیرا امنیت اقتصادی موضوع بسیار مهمی است و تمامی نهادهای امنیتی، قضایی و انتظامی باید این موضوع را با حساسیت ویژه ای دنبال کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که برخی ها با دروغ پراکنی، تهمت، شایعه سازی و … امنیت روانی مدیران تولید را دچار اختلال می کنند، تاکید کرد: اگر فردی با شبهه افکنی بخواهد جرات و جسارت را از مدیرانی که می خواهند گام های بلندی در مسیر توسعه اقتصادی بردارند، بگیرد، موجب اخلال در نظام اقتصادی می شود و در این راستا تاکید می شود که باید با مفسدین و کسانی که خواسته یا ناخواسته با سلب امنیت روانی مدیران تولید سعی در ایجاد اخلال نظام اقتصادی دارند، باید برخورد کرد.

موحد تصریح کرد: نباید اجازه داد افرادی بدون مستندات و استدلال، آسیب حیثیتی به مدیران تولید وارد کنند زیرا این امر موجب تزلزل اراده مدیران اقتصادی می شود.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این مطالب که کاهش جمعیت کیفری زندان ها امری بسیار مهم است، ادامه داد: اگر امروز موفق شویم نگرش جامعه را به بحث زندان و مجازات حبس تغییر دهیم، موفق خواهیم بود.

موحد با اشاره به اینکه امروز مفهوم مجازات در جامعه ما حبس محور است، تاکید کرد: نگاه عمومی به زندان و استفاده از ابزار کیفری زندان باید بازنگری و اصلاح شود زیرا امروز دنیا به این جمع بندی رسیده که توسل به حبس ابزار مناسبی برای اصلاح مجرمان نیست و محورمیت های اجتماعی و کنترل های اجتماعی بسیار کارآمدتر هستند .

وی بیان کرد: کسانی که در امر مبارزه با بزهکاری نقش فعالی دارند چه در حوزه تقنین، چه در حوزه کشف جرم و چه در حوزه قضا و تعیین کیفر باید نگرش خود را نسبت به مجازات حبس تغییر دهند.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: زندان باید برای مجرانی که به ا منیت عمومی و آسایش مردم ضربه می زنند مورد استفاده قرار گیرد و نباید برای وصول وجه چک، وصول مهریه و … از مجازات زندان استفاده شود.

موحد به آثار و تبعات سنگین اجتماعی مجازات زندان نیز اشاره و بیان کرد: زندان مانند یک دارو برای درمان دردهای اجتماعی است و باید به اندازه لازم از آن استفاده شود و اگر بیشتر استفاده شود مضر خواهد بود و زیان های آن بیشتر از اثرات آن خواهد بود.

وی همچنین از خدمات کارکنان اداری و قضایی شهرستان سیرجان تقدیر کرد و ادامه داد: مسئولیت در نظام سیاسی دین مبین اسلام یک امانت و یک نعمت به شمار می رود زیرا فرصت خدمت به بندگان خداوند است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: در فرهنگ سیاسی دین مبین اسلام، مسئولیت که امانت اعطایی از سوی مردم، جامعه اسلامی و حکومت اسلامی است بر پایه اصل بنیادین امانت داری استوار خواهد بود.

موحد با اشاره به اینکه عدالت امر حیاتی برای جامعه و حاکمیت دینی است، تاکید کرد: اگر ذات و جوهره حکومت اسلامی، عدالت باشد به عنوان یک حاکمیت الهی شناخته می شود .

وی با تاکید بر اینکه پایداری و قوام حکومت دینی بر عدالت است، تاکید کرد: عدالت معنای گسترده ای دارد و در تمامی شئون جامعه اسلمی صدق می کند و بخشی از آن عدالت قضایی است و جامعه باید کمک کند که دستگاه قضایی در مسیر عدالت قضایی بتواند به اهداف خود دست یابد.

امام جمعه شهرستان سیرجان نیز از خدمات دستگاه قضایی در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: مردم توقع دارند که یک مسئول، قاضی و رییس دادگستری با اخلاق نیکو با ارباب رجوع و متهمان برخورد کند و در سیره ائمه اطهار سراغ داریم که با معاندان نیز به نیکویی رفتار می کردند.

حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: یدالله سپهری، رییس سابق دادگستری سیرجان بسیار خوش اخلاق بودند و درب اتاق ایشان همواره بر روی مراجعان باز بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان سیرجان نیز گفت: میزان رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی سیرجان در حد بالایی است و جای تقدیر دارد.

سهراب بهاء الدینی از وحدت و انسجام موجود در شهرستان سیرجان تقدیر کرد و ادامه داد: اخلاق مداری و متانت از ویژگی های برجسته رییس سابق دادگستری این شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان دولتی برای موفقیت در بسیاری از زمینه ها به همکاری مقامات قضایی نیاز دارند و این هم افزایی و همکاری راهگشای بسیاری از مشکلات است.

وی به حل و فصل بسیاری از مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف با همکاری دادستان و دستگاه قضایی شهرستان سیرجان اشاره و بیان کرد: یکی از دغدغه های امروز مردم در حوزه بازار است و لازم است که قوانین این حوزه مورد بازنگری قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان نیز از خدمات و تلاش های یدالله سپهری در دوران تصدی ریاست دادگستری سیرجان تقدیر کرد و گفت: قطعا شیرینی حضور ایشان در دستگاه قضایی سیرجان همواره ماندگار خواهد بود.

محسن نیک ورز افزود: آماده همکاری و همراهی با مدیریت جدید دادگستری در جهت پیشبرد و پیشرفت سیاست های قوه قضاییه در سیرجان هستیم.

رییس سابق دادگستری شهرستان سیرجان نیز گفت: در طول سه سال فعالیت در سیرجان سعی کرده ام که همواره بر مبنای تعامل حرکت نمائیم و بر این مبنا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

یدالله سپهری افزود: اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، نگاه عملیاتی به موضوع پیشگیری از وقوع جرم، مشاوره مذهبی برای پیشگیری از طلاق، حمایت از تولید و ارائه مشاوره های حقوقی از جمله اقدامات دستگاه قضایی در سیرجان بوده است.

رییس جدید دادگستری شهرستان سیرجان نیز گفت: تعاون و همکاری در راستای انجام خدمت به خلق خدا و زدودن ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی امری بسیار مهم و از آموزه های دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام محمود محمدی بیان کرد: در این حوزه قضایی تلاش می شود که بر مبنای همکاری و تعامل زمینه کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی فراهم شود.

وی بیان کرد: در شهرستان سیرجان به عنوان یک قطب صنعتی تلاش می شود که زمینه جلب سرمایه گذاری و توسعه حمایت قضایی از سرمایه گذاری فراهم شود .

وی کاهش اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده ها به مراجع قضایی،کاهش ورودی به زندان ها، تلاش برای تقویت کادر اداری و قضایی سیرجان و تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم، از برنامه های جدید دادگستری سیرجان خواهد بود.

شایان ذکر است در این آیین از تلاش های یدالله سپهری رئیس سابق دادگستری سیرجان تقدیر و حجت الاسلام محمود محمدی به عنوان رییس جدید دادگستری این شهرستان منصوب شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.