تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 9:01
کد خبر : 3895

در جلسه امروز هیات دولت؛ آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده اصلاح شد

در جلسه امروز هیات دولت؛  آیین‌نامه اجرایی مربوط به تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده اصلاح شد
با تصویب هیئت وزیران در جلسه بعد از ظهر امروز یکشنبه دولت، اعتبار لازم به منظور مدیریت خشکسالی و تکمیل عملیات پروژه انتقال آب از سد آزاد به شهر سنندج در استان کردستان اختصاص یافت.

به گزارش نسیم صبا:هیئت وزیران به منظور مدیریت خشکسالی و رفع معضل تنش آبی در شهرستان سنندج، مبلغ یک هزار میلیارد ریال به صورت تملک دارایی‌های سرمایه ای بابت تأمین آب شرب بهداشتی این شهرستان و انجام اقدامات پیشگیرانه و نیز تکمیل عملیات پروژه انتقال آب از سد آزاد به شهر سنندج در استان کردستان، اختصاص داد.
همچنین شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران موظف شد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام کار، گزارش عملکرد این تصویب نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان های برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور ارسال نماید.

موافقت با آیین‌نامه امکان تخصیص بخشی از منابع صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان
هیئت وزیران در اجرای تکلیف قانونی مقرر در بند (الف) ماده (۱۷) قانون جهش تولید دانش بنیان درخصوص تخصیص بخشی از منابع صندوق های سرمایه گذاری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای تأمین مالی شرکت های دانش بنیان، با هدف توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و ایجاد شبکه های شرکت های دانش بنیان در بخش های مختلف اقتصاد با اولویت تولید اقلام راهبردی، آیین نامه اجرایی بند قانونی یاد شده را تصویب کرد.

آیین نامه اجرایی اعطای اعتبار مالیاتی به بخش تحقیق و توسعه شرکت‌ها تصویب شد
در اجرای حکم مقرر در بند (ب) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان درخصوص اعطای اعتبار مالیاتی به بخش تحقیق و توسعه شرکت ها، آیین نامه اجرایی این بند از قانون به تصویب هیئت وزیران رسید.
مطابق بند (ب) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان، معادل هزینه انجام شده برای فعالیت های تحقیق و توسعه، به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت ها و مؤسسات متقاضی اعطا می شود و معادل آن از مالیات قطعی شده سال انجام هزینه مذکور یا سال های بعد کسر می شود.

اصلاح آیین نامه اجرایی مربوط به تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده
هیئت وزیران به منظور تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت قانونی اعلام شده درخصوص آیین نامه اجرایی تبصره (۱۶) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع تسهیلات قرض الحسنه برای تشکیل خانواده، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور موافقت کرد.
به موجب اصلاح آیین نامه فوق، شرط عدم استفاده از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی برای متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه تشکیل خانواده حذف شد.
همچنین به موجب این اصلاحیه، اجرای آیین نامه یاد شده منوط به رعایت چارچوب منابع و مصارف بانک ها و رعایت شاخص های نقدینگی و عدم رشد پایه پولی نخواهد بود.

دولت آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی را اصلاح کرد
دولت با هدف تأمین نظر مجلس شورای اسلامی و رفع مغایرت قانونی درخصوص اصلاح آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، آن را اصلاح کرد.
به موجب اصلاح آیین نامه فوق، مرجع صدور مجوز برای ارایه تسهیلات پیش بینی شده در قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، مطابق مقررات مندرج در بند (۲۴) ماده (۱) و تبصره (۶) ماده (۷) قانون اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی خواهد بود.
مراجع مذکور عبارتند از: دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۸۶) این قانون، ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور، شوراهای اسلامی شهر و روستا، اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، تعاون ایران و اصناف ایران، تشکل های اقتصادی و غیراقتصادی، اتحادیه ها، شوراها، مجامع و نظام های صنفی یا نمایندگان مستقیم یا غیرمستقیم آنها، دستگاه های زیرمجموعه قوه قضاییه و نهادها، مؤسسات و تشکیلات و سازمان های زیر نظر مقام معظم رهبری و سایر مراجع بنا به تشخیص هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار و نیز دستگاه اصلی موضوع فعالیت.

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس
هیئت وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان دولت را برای پیگیری طرح های مذکور تعیین کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.