تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 8:14
کد خبر : 10231

درخواست از عربستان برای افزایش ظرفیت پروازهای حج

درخواست از عربستان برای افزایش ظرفیت پروازهای حج
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که از سازمان هواپیمایی عربستان ‌در خواست کردیم به‌جز ایران ایر مجوز پرواز ایرلاین دیگری را به عنوان ایرلاین پشتیبانِ ایران ایر با هدف افزایش ظرفیت پروازهای حج صادر کند که تا این لحظه با درخواست ما موافقت نشده است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، «محمد محمدی‌بخش» روز (شنبه) در نشست خبری که با حضور مقام‌های لشکری و کشوری در محل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، درباره جزئیات مراسم حج ۱۴۰۲ که از سوم خرداد ماه شروع می‌شود، افزود: ۴۰ هزار نفر حاجی در سال قبل به سرزمین حج اعزام شدند و با بازبینی مراسم حج سال قبل و برگزاری جلسات متمرکز، امسال بیش از ۲ برابر پارسال زائر به سرزمین وحی اعزام خواهد شد.

وی گفت: تعداد و شهرهای اعزام زائران در کنار موضوعات مرتبط با تعیین مرزهای هوایی و فرودگاه‌های درگیر مشخص است و در نهایت ۹۰ هزار مسافر از ۲۱ فرودگاه با ایرلاین «هما» عازم سرزمین وحی می‌شوند.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: نخستین گروه زائران از فرودگاه امام خمینی سوم خرداد اعزام می‌شوند و همزمان ۳۰ درصد زائران ایرانی از فرودگاه امام(ره) و بقیه از ۲۰ فرودگاه کشور اعزام خواهند شد.

محمدی‌بخش توضیح داد: میزان بار همراه نیز مشخص شده است و هر یک از زوار میزان و نوع مشخصی از بار را می‌تواند همراه داشته باشد. در عین حال هر دستگاه یک نماینده به عنوان مسوول عملیات حج اعلام کرده است تا اگر در حین اجرای عملیات حج مشکلی پیش آمد، در اسرع وقت هماهنگی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فقط ایران ایر پروازهای حج را انجام می‌دهد، گفت: از سازمان هواپیمایی عربستان درخواست کردیم تا با هدف افزایش ظرفیت جابه‌جابی و کاهش فشار بر روی ایران ایر، یک ایرلاین «معین» مجوز پرواز بگیرد که تا این ساعت هنوز مجوزی صادر نشده و ایرلاین معین (پشتیبان) مجوز پرواز نگرفته است.

رییس سازمان هواپیمایی توضیح‌داد: میزان بار همراه حجاج ۳۰ کیلوگرم است که تا سقف ۴۰ کیلوگرم امکان افزایش وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.