تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 8:01
کد خبر : 10337

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور: ۲۰۸ هزار شغل در کشور با رفع موانع تولید تثبیت شد

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور: ۲۰۸ هزار شغل در کشور با رفع موانع تولید تثبیت شد
- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: ۲۰۸ هزار شغل در کشور با رفع موانع تولید تثبیت شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد باقرآقا علیخانی شامگاه سه شنبه در جریان بازدید از دو واحد صنعتی در ساوه گفت: ما در مجموعه دولت وظیفه تأمین زیر ساخت‌ها و حمایت از تولید را داریم، بخاطر اینکه پاشنه آشیل کشور امروز بر پایه اقتصاد کشور می‌ چرخد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با بیان اینکه حفظ سرمایه گذاری‌ها ضروری است، گفت: با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی حمایت از سرمایه‌های واحدهای تولیدی به منظور اقتصادی فعال ضروری است، برنامه ستاد تسهیل شناسایی قوانین مزاحم و معرفی به مجلس شورای است که بتوان گام‌های مؤثری در راستای حمایت از تولید با توجه به شعار سال برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های منحصر به فرد در شهرستان ساوه و همچنین استان مرکزی سبب شده واحدهای مهم که نقش استراتژیک در کشور دارند، در این دو شهرستان مستقر و منجر به اشتغال شوند

آقا علیخانی ادامه داد: تعامل سازنده بانک‌ها، بیمه با واحدهای تولیدی و صنعتی نقش بسزایی در رفع موانع پیش رو تولید دارد و ستاد تسهیل نیز می‌تواند ورود و با افزایش سطح مصوبات در راستای حل مشکلات فرا روی تولید حرکت کند

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم در رونق تولید، تعامل کارفرما و کارگر است، خوشبختانه این مهم در شهرستان ساوه محقق شده است.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصریح کرد: سعی بر این است خود را سرباز حوزه تولید بدانیم اما رفع چالش‌های فرا رو تولید نیازمند تدابیر سازنده است

وی افزود: در سال گذشته ۳۲ هزار و۶۰۰ مصوبه در حوزه تسهیل ایجاد شده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۰۰ مصوبه اجرایی و عملیاتی شده که ۴ هزار و ۶۰۰ مصوبه در دست اجرا و دو هزار و ۳۰۰ مصوبه عملیاتی شده است.

اقاعلیخانی اضافه کرد: ۹۰ درصد مصوبات اجرایی شده است، بر اساس ماده ۶۱ رفع موانع تولید لازم الاجراست و بر اساس نیاز واحد تولید ی باید.

دبیر ستاد تسهیل گفت: تسهیلات بانکی پس از تأیید پرداخت شود و کوتاهی در این امر قابل اغماض و چشم پوشی نیست.

وی ادامه داد: ۲۸ هزار تثبیت اشتغال در واحدهای مشکل دار در سال گذشته محقق شده است.

آقاعلیخانی گفت: در سال جدید دنبال این هستیم که طرح‌های نیمه تمام را محور فعالیت‌ها قرار داده و با بررسی و رفع مشکلات واحدهای فعال زیر ظرفیت، اقتصاد و اشتغال را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه رشد و رونق تولید از تورم جلوگیری و تورم زا است، گفت: سالهای گذشته در حوزه تولید بیشتر از مسکن استفاده می‌شد اما تلاش بر این است کار درمانی و جراحی در واحدهای تولیدی در سال جاری عملیاتی شود.

وی افزود: تمرکز براین است واحدهای تولیدی ایستا و کم ظرفیت به چرخه تولید برگردند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور خاطر نشان کرد: می‌خواهیم واحدهای تولید کننده محصولات هایتک را حمایت و موارد پیش روی واحدهای صنعتی برداشته شود.

دبیر ستاد تسهیل ملی تصریح کرد: تحریم هزینه بر ما تحمیل کرده و ما باید با تدابیر سازنده هزینه‌ها را کاهش دهیم اگرچه تحریم نتوانسته مشکل اساسی در روند تولید ایجاد کند.

مهدی الیاسی معاون استاندار نیز در این بازدید گفت: در این شهرستان ۷۰ هزار کارگر در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: افزایش اشتغال و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گرو حفظ اشتغال و پویایی صنعت است و این مهم نیازمند حمایت مسؤلین کشوری است.

الیاسی افزود: کوچک‌ترین مانع در صنایع ساوه آسیب‌های جدی به همراه خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.