رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: . استان در بهره‌گیری از هنر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم در سطح کشور پیشقدم شده و یک کار سینمایی فاخر و خوب تولید شده است و با زبان هنر به این مقوله پرداخته‌اند.

به گزارش نسیم صبا:حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین رونمایی از فیلم سینمایی دکتر جیم و آقای واو با تبریک اعیاد قربان و غدیر افزود: باید از مقوله‌های فرهنگی و هنری برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و جرایم بهره ببریم و جای این مسئله و مقوله در دستگاه قضایی خالی بود.

وی بیان داشت: همیشه از دیگران به‌ویژه از جامعه هنری استان کرمان درخواست داریم بیشتر به بحث آسیب‌های اجتماعی و جرایم بپردازند و توجه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: امروز خوشحالم که با همت مشترکی که بین همکاران ما در دستگاه قضایی و هنرمندان استان کرمان شکل گرفته، استان در بهره‌گیری از هنر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم در سطح کشور پیشقدم شده و یک کار سینمایی فاخر و خوب تولید شده است و با زبان هنر به این مقوله پرداخته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی از بهره‌گیری از زبان هنر و زبان طنز در این فیلم سینمای سخن به میان آورد و ادامه داد: از افرادی که قبل از من در دستگاه قضایی مسؤولیت داشته‌اند به ویژه موحد رئیس کل سابق دادگستری استان کرمان تقدیر می‌کنم که دغدغه تولید فیلم را داشت و فیلمنامه با نظر وی تهیه و تنظیم شده و امروز این فیلم به بهره‌برداری رسیده است.

مقام ارشد دستگاه قضا در استان کرمان تصریح کرد: امیدوارم این اثر سینمایی آغاز استفاده از زبان هنر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم باشد و نه انتهای آن، یعنی با استفاده از این تجربه مفید که با این کار خوب به دست آمده است، کارهای مهم‌تر و فاخرتر در سطح استان و در سطح ملی ارائه شود و با زبان هنر به مبارزه با برخی آسیب‌های اجتماعی بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با یادآوری اصل ۱۵۶ قانون اساسی که بر اساس آن پیشگیری از وقوع جرم یکی از تکالیف و وظایف قوه قضاییه است، تصریح کرد: این مهم به تنهایی از عهده قوه قضاییه بر نمی‌آید و همه مسؤولان، حاکمیت و ظرفیت‌های جامعه به کمک بیایند تا این کار انجام شود.

وی متذکر شد: در قوه قضاییه سه دهه بعد از انقلاب اسلامی همچنان تفسیر درست و جامعی از پیشگیری از وقوع جرم نداشتیم و وقتی می‌گفتند پیشگیری از وقوع جرم، ما قضات این طور تعبیر می‌کردیم که قاضی حکمی را صادر کند و این حکم به گونه‌ای اجرا شود که نفس صدور و اجرای حکم بازدارنده باشد و پیشگیری از وقوع جرم کند و البته بخشی از پیشگیری ار وقوع جرم با این روش محقق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ابراز داشت: حدود ۱۵ سال است که قوه قضاییه نگاه کامل‌تر و جامع‌تری به بحث پیشگیری ار وقوع جرم دارد و علاوه بر پیشگیری‌های حقوقی و قضایی همچنین تکالیف دیگری دارد و باید کارهای نرم‌افزاری انجام دهد و این طور نیست که بخواهیم فقط با مجازات و سیاست جزاگرایانه به سمت پیشگیری برویم.

وی تصریح کرد: در بحث‌هایی مانند گرانی و تورم و بدحجابی نیز اگر بخواهیم همه کارها را رها کنیم و با ابزار شلاق با این جور پدیده‌ها برخورد کنیم و به اقناع‌سازی نرم افزاری نپردازیم بنابراین نمی‌شود فقط با حکم قاضی و دادگاه و ابزار مجازات به اهداف مدنظر برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ابزار هنری یک اثر و مقوله را تثبیت و ماندگار می‌کند، بیان داشت: هر مطلبی می‌خواهید در جامعه ماندگار کنید از زبان هنر به آن بپردازید.

وی با قدردانی از عوامل این فیلم سینمایی بیان داشت: خوشحالم جامعه هنری به مقوله آسیب‌های اجتماعی و جرایم توجه می‌کند و این فیلم در حالی به بحث سرقت و خشونت می‌پردازد که جرم اول و دوم در کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی همچنین به موضوع استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس دراین فیلم اشاره و بیان کرد: این موضوع هم جزو سیاست‌های قوه قضاییه است

وی خاطرنشان کرد: از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، معاونت‌ها و حفاظت اطلاعات دادگستری استان کرمان قدردانی می‌کنم که این فیلم سینمایی را تولید کردند تا امروز با افتخار از یک سند فاخر فرهنگی رونمایی کنیم.