تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 5:12
کد خبر : 2886

خطیب جمعه کرمان: آگاهی‌بخشی راه اصلی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است

خطیب جمعه کرمان: آگاهی‌بخشی راه اصلی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است
امام جمعه موقت جمعه کرمان گفت: اگر بخواهیم جامعه را از آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی و اخلاقی نجات دهیم راه اصلی هوشیاری و آگاهی دادن به افراد است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا حجت الاسلام مهدی عربپور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام‌ علی (ع) افزود: باید برای ترویج عفت در جامعه تلاش و جوانان را نیز برای ازدواج تسهیل و تشویق کنیم.

خطیب جمعه

وی ادامه داد: امروز اگر مومنی در جایی گرفتار است باید به او کمک کنیم و حال که در وضعیت بازار به دلایلی مشکلات و گرانی به وجود آمده، صاحبخانه چرا باید افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی اجاره را انجام دهد؟؛ این بی تقوایی است.

حجت الاسلام عربپور خطاب به شهروندان تصریح کرد: به هم کمک کنید و دست یکدیگر را بگیرید؛ اگر ترحم کنید، خداوند نیز به ما رحم‌ می‌کند و برکت می فرستد. درخواست دارم همه تا جایی که امکان دارد رعایت حال هم‌نوع، هم‌کیش و همشهری خودشان را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بیان گرد: از برگزاری مراسم عید غدیر خم تشکر می کنم که با وجود محدودیت ها، همه سازمان ها ستادهای مردمی پرشور برپا کردند.

امام جمعه موقت کرمان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عملیات مرصاد در سال ۶۷ اظهار داشت: در بحث عملیات مرصاد جوانان ما بدانند منافقینی که با عنوان مجاهدان خلق بودند در جنگ‌هشت ساله اطلاعات نظامی برای صدام دشمن ایران جمع آوری می کردند و با تحریک و سلاح صدام از مرزهای غربی وارد کشور شدند و در مسیر خود بیمارستان خراب کردند و انسان های بیگناه را نیز به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: عملیات آنان با تدبیر امام راحل و شجاعت سربازان ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در تنگه مرصاد شکست خورد، زمین‌گیر شدند و به انزوا رفتند.

.حجت‌الاسلام عربپور ادامه داد: اما امروز آنان مدعی دفاع از خلق هستند و پیام، اطلاعیه و بیانیه می دهند که باید مواظب باشیم و جوانان ما بدانند که جای آدم ها عوض نشود؛ آدم های خائن، وطن فروش و دین فروش یک مرتبه دلسوز نشوند.

وی با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است که امروز می بینیم در جای جای کشور به عنوان یک عبادت ارزشمند اجتماعی و سیاسی اقامه می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.