تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 تیر 1401 - 6:58
کد خبر : 2421

خرید تضمینی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم در کشور

خرید تضمینی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم در کشور
وزیر جهاد کشاورزی ازخرید تضمینی سه میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم در کشور خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ا مزهر، سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه سه شنبه در شورای اداری ملکان گفت: کشاورزان عزیز ما در منطقه ملکان که منطقه بسیار با برکت و سرشار از نعمت است، مردمانی بسیار خوب و نجیب هستند. ما سفرهای زیادی می‌رویم انصافاً مردم ملکان مردم خوب و پرتلاش و پرکار با ظرفیت‌های بسیار بی نظیر هستند.
وی افزود: امروز حوزه کشاورزی و امنیت غذایی برای همه دنیا مهم شده نه فقط برای ایران. سفره غذا امروز برای همه کشورها مهم شده امروز کشوری در دنیا وجود ندارد که تورم خوراکی و آشامیدنی نداشته باشد. یعنی غذا الان بسیار مهم شده است و یک مسئله اصلی است در این بحران مواد غذایی که در دنیا وجود دارد.
وی ادامه داد: امروز ما به ملکان آمدیم و مطالبات کشاورزان عزیز را از نزدیک دیدیم و تلاش می‌کنیم که در حد وسع و امکان بتوانیم به آنها کمک کنیم. بخشی از این مطالبات مربوط به کانال‌های آبرسانی روستایی بود که بخشی از اینها در روستاها شروع شد و ان شا الله مردم و روستاییان با این آبرسانی ها، کمبود آب برایشان جبران شود.
ساداتی نژاد بیان کرد: سرمایه‌گذاری در این منطقه ضعیف بود که ما یک کشتارگاهی رفتیم و بازدید انجام دادیم در این منطقه با این وسعت کشتارگاه نداشتند و با همکاری بانک کشاورزی تسهیلات به سرعت داده خواهد شد تا هم اشتغال ایجاد کند و هم به دامداران در تولید ثروت کمک کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این منطقه باغداری است طرح فراز را با تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری می‌دهیم تا هم ضایعات پایین بیاید و هم تولید افزایش پیدا کند.
وی گفت: یک مرکز تحقیقات خوبی هم در ملکان بود که قرار شد با همکاری رئیس سازمان تحقیقات و تیمی که اعزام خواهد شد بتوانیم ظرفیت‌هایی که در اینجا وجود دارد استفاده شود.
وی افزود: درحوزه خوراک دام برای من خیلی جالب بود که این کار در ملکان انجام شده تا خوراک دام ارزان قیمت تولید شود و تولید غذا ارزان شود.کار بسیار خوبی است ارزان سازی خوراک دام را انجام دادند و ما هم حتماً حمایت خواهیم کرد.
وی بیان کرد: یکی از موضوعات دیگر هم شهرک گلخانه‌ای بود که ما کمک حمایت خواهیم کرد که مشکل اراضی آنجا حل شود و با سرعت بتوانیم مشکلش را حل کنیم و شرایط مطلوب و خوبی را ایجاد کنیم و اشتغال را در ۶۰ هکتار ایجاد کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: شهرستان ملکان شهرستانی است که نسبت به سرانه زیرساخت حوزه کشاورزی یک مقدار عقب هست ما باید فاصله اینجا را با سرعت کم کنیم و به متوسط استانی برسانیم. ان‌شاء‌اللّه از محل مصوبات سفر و منابعی که از حوزه ملی در اختیارشان می‌گذاریم این سرانه را به دست بیاوریم.
وی با بیان اینکه در حوزه خرید گندم سه تا کار انجام دادیم ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم را به ۱۱۵٠٠ تومان رساندیم امیدواریم بتوانیم امیدی برای کشاورزان ایجاد کند قیمت کود را ۴۵ درصد پایین بردیم تا کمبود کود نداشته باشیم در شروع فصل پاییز کشت قراردادی را انجام می‌دهیم کود و سم رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم و در اخر فصل تسویه می‌کنیم.
وی در خاتمه گفت: تمام شرایط را فراهم می‌کنیم تا مردم فراوانی را احساس کنند همچون طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را در اولویت داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.