تاریخ انتشار : شنبه 19 آذر 1401 - 6:03
کد خبر : 6572

حریم و عرصه‌های میراثی شوش نیاز به بازنگری دارد

حریم و عرصه‌های میراثی شوش نیاز به بازنگری دارد
معاون پارلمانی وزارت میراث فرهنگی گفت: حریم و عرصه‌های میراثی شوش نیاز به بازنگری داشته و وزیر نیز بر حل مشکلات این شهرستان تاکید دارد.

به گزارش نسیم صبا :جواد واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دعوت نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس سفری به شهرستان شوش برای بررسی و حل مشکلات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش داشتم.

وی گفت: در بازدیدهای مختلف بررسی‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی انجام شد؛ مشکلاتی در خصوص حریم و عرصه در شهرستان شوش وجود دارد که باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی‌های بین مردم این شهرستان شده که نیاز به کارهای کارشناسی بیشتری وجود دارد که با کمی تأمل در حوزه میراث فرهنگی قابل حل شدن است.

معاون وزیر میراث فرهنگی ادامه داد: اتفاق نظر برای حل این مشکلات در شهرستان شوش وجود دارد اما نیاز به کار کارشناسی و بررسی‌های بیشتر با توجه به رویکردی که رئیس جمهور و وزیر میراث فرهنگی نسبت به اصلاح حریم و عرصه‌های میراث فرهنگی وجود دارد این مشکلات امکان برطرف شدن را دارند.

وی تصریح کرد: میراث فرهنگی و گردشگری نباید برای مردم و سرمایه گذاران مشکلات و زحماتی را ایجاد کند؛ برخی کج‌فهمی در دوران‌های گذشته باعث ایجاد مزاحمت‌هایی برای مردم و سرمایه‌گذاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: رویکرد مدیریت «ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی با دوره‌های گذشته بسیار متفاوت است و این روزها این تفاوت مدیریت در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری لمس می‌شود.

حریم و عرصه‌های میراثی شوش نیاز به بازنگری دارد

واحدی بیان کرد: مشکلات مردم شهرستان شوش در حوزه میراث فرهنگی باید برطرف شود قطعاً با رویکرد متفاوت وزیر میراث فرهنگی این مشکلات برطرف می‌شوند.

وی افزود: در خوزستان و شهرستان شوش باید با اصلاح حریم‌ها و عرصه‌های میراثی دقت بیشتری به این حوزه داشته باشیم؛ البته با توجه به اینکه ایجاد اشتغال مولد در زیرساخت‌های حوزه گردشگری، حوزه میراث و دیگر حوزه‌ها وجود دارد، نیاز به اصلاح حریم و عرصه‌های میراثی است.

معاون میراث فرهنگی گفت: به مسئولان استانی و شهرستانی دستورات لازم در خصوص اصلاح حریم و عرصه‌ها با توجه به فرآیندهای قانونی داده شده که گام‌های اساسی و خوبی برداشته شود؛ امید است در آینده نزدیک شاهد ایجاد اشتغال مولد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شوش باشیم.

وی به قدمت بالای شهر باستانی شوش اشاره کرد و افزود: شهرستان شوش در حوزه میراث فرهنگی غنای بسیار بالایی دارد که نیازمند توجه بیشتر به این شهر باستانی است.

حریم و عرصه‌های میراثی شوش نیاز به بازنگری دارد

واحدی تصریح کرد: در بازدیدی که از آثار تاریخی شهرستان شوش از جمله چغازنبیل «زیگورات»، قلعه شوش، حرم حضرت دانیال نبی (ع) داشتم، نشانگر این است که فرهنگ بالا و قدمت تاریخی بالای مردم این مرز و بوم است که امید می‌رود بتوان این غنای فرهنگی – میراثی را که هویت ملی این مرز و بوم است به جهان معرفی شود.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی کشور این آمادگی را دارد تا برای معرفی کردن هرچه بهتر این شهر باستانی به مردم کشور و جهان هر گونه همکاری را داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.