تاریخ انتشار : یکشنبه 9 مرداد 1401 - 8:16
کد خبر : 3102

جلسات عزای حسینی باید عامل توسعه وحدت بین مسلمان باشد

جلسات عزای حسینی باید عامل توسعه وحدت بین مسلمان باشد
رییس کل دادگستری استان کرمان، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد و گفت: ترویج فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) می تواند انقلاب را بیمه کرده و حفظ کند.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در گردهمایی سالانه مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) استان کرمان افزود: در نظام ولایی جمهوری اسلامی که ولی فقیه بزرگ منادی اباعبدالله الحسین (ع) هستند، باید به خوبی استفاده کرده و فرهنگ عاشورایی و حسینی را توسعه داده و ماندگار نماییم تا به نسل های بعدی منتقل گردد.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از راه های ایجاد پیوند روحانی بین جامعه و اهل بیت(ع) با مداحی و ذکر مصائل اهل بیت از سوی مداحان محقق می گردد، تاکید کرد:سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) تا پای جان ایستادگی کرد و شخصیت ایشان برای همگان از جمله مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) یک الگو است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همه ما آموخته اند که برای رسیدن به اهداف و دفاع از اهل بیت (ع) و ارزش های دینی و مذهبی، هیچ حد و مرزی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که اسلام مرهون عاشورا و اباعبدالله الحسین (ع) است، تاکید کرد: خون امام حسین (ع) ضامن بقای اسلام بوده است و اگر جانفشانی های امام حسین (ع) و شهدای کربلا نبود، اسلام ماندگار نمی شد.

وی ذکر شاخصه های مکتب سردار سلیمانی در آیین های عزاداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی آیین های عزاداری و مذهبی توسعه یافته و رویش های بسیار خوبی در بین مداحان و ذاکران ایجاد گردید و زمینه خدمتگزاری در مکتب اهل بیت (ع) توسعه یافت.

رییس کل دادگستری استان کرمان به اهمیت جلسات معنوی مربوط به امام حسین (ع) نیز اشاره و بیان کرد: اولویت نخست تمامی اهل بیت (ع) زنده نگه داشتن واقعه عاشورا و یاد امام حسین (ع) بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: باید آسیب هایی که ممکن است به محافل امام حسین (ع) وارد شود را شناسایی کرده و آنها را برطرف کرد که یکی از این موارد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی در جلسات عزای امام حسین (ع) است و باید توجه داشته باشیم که این جلسات باید عامل توسعه وحدت بین مسلمان باشد زیرا ارادت برداران اهل سنت به امام حسین (ع) نیز مثال زدنی است.

وی با اشاره به این مطلب که: فرهنگ امام حسین (ع) انقدر غنی است که نیازی نیست برای ترویج آن به خرافات پرداخته شود، گفت: حتما باید از طرح خرافات در آیین های عزای حسینی خودداری شود تا قداست جلسات امام حسین (ع) حفظ شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.