تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 7:56
کد خبر : 10331

جزئیاتی از آغاز اقدامات اجرایی کنترل مرزهای عراق با ایران

جزئیاتی از آغاز اقدامات اجرایی کنترل مرزهای عراق با ایران
رسانه‌های عراقی از فعالیت فاز نخست عمرانی نیروهای مرزبانی عراق در احداث جاده جدید در نوار مرزی با ایران در شهر سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برای نصب برج‌های دیده‌بانی و نظارت خبر دادند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، یک وبگاه کردی از عملیات احداث برج‌های دیده‌بانی نیروهای مرزبانی عراق در نوار مرزی با ایران در منطقه «قورتو» از توابع شهر «کرمیان» سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر داد.

وبگاه کردی «روداو» وابسته به خاندان بارزانی با تأیید عملیات احداث برج‌های نظارت و دیده‌بانی در حدفاصل مرزهای دو کشور همسایه از فعالیت نیروهای مرزبانی عراق در راه‌اندازی جاده جدید با هدف جلوگیری از قاچاق و فعالیت‌های غیر قانونی خبر داد.

به نوشته این تارنمای کردی، این اقدامات در راستای تکمیل راه اندازی نظارت و دیده بانی انجام می‌شود.

طبق گزارش رسانه‌ها، فعالیت گروه‌های کرد مخالف ایران در مرز ایران و اقلیم کردستان، اربیل و بغداد را بر آن داشت تا اقداماتی در راستای تأمین امنیت مرز اتخاذ کنند.

گفتنی است «قاسم الاعرجی» هفته پیش به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به منظور بررسی اقدامات انجام شده برای کنترل مرزهای ایران و عراق راهی سلیمانیه شده بود.

پیشتر یک منبع در دستگاه امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با رسانه‌ها فاش ساخت که شخص محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به همراه مقامات اقلیم کردستان تحرکات گسترده‌ای در راستای دور کردن مجموعه‌های مسلح مخالف ایران از مرزها و استقرار یگان‌های امنیتی در نوار مرزی انجام می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.