تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 10:41
کد خبر : 552

جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر

جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر

عکس‌هایی که در این خبر مشاهده می‌کنید مربوط به جاده‌ای باریک، رخ به رخ و دارای آسفالت بسیار نامناسب است؛ محوری پرخطر که راه دسترسی دستکم پنج کارخانه بزرگ فولاد فعال یا در حال ساخت از همینجا می‌گذرد. به گزارش نسیم صبا ازایرنا شهرستان بردسیر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان در حالی طی

عکس‌هایی که در این خبر مشاهده می‌کنید مربوط به جاده‌ای باریک، رخ به رخ و دارای آسفالت بسیار نامناسب است؛ محوری پرخطر که راه دسترسی دستکم پنج کارخانه بزرگ فولاد فعال یا در حال ساخت از همینجا می‌گذرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا شهرستان بردسیر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان در حالی طی سال های اخیر به یکی از قطب های بزرگ فولاد و دیگر صنایع کشور تبدیل شده که راه دسترسی تعداد قابل توجهی از آنها که در ادامه به شهرستان های دیگر مانند بافت و جیرفت هم می انجامد در بخش های قابل توجهی از جاده بسیار نامناسب و ناایمن طی سال های اخیر باقی مانده است.

جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر

شروع جاده دسترسی از مسیر بزرگراه بردسیر- کرمان

شروع این جاده که به سمت شهر نگار از توابع شهرستان بردسیر امتداد دارد در فاصله ۱۵ کیلومتری محور بردسیر – کرمان واقع شده است.
پرسش درباره اینکه چرا متولیان راهسازی تاکنون برای دوبانده کردن، تعریض یا حتی روکش آسفالت این مسیر اقدامی نکرده‌اند یک طرف ماجراست، طرف دیگر و مهم اینکه این تعداد کارخانه که برخی از آنها فریاد مسئولیت های اجتماعی‌شان گوش فلک را هم کَر می‌کند چرا برای تردد کامیون های خودشان هم که شده تاکنون اقدامی برای بهبود دسترسی در این مسیر ارتباطی کاری انجام نداده‌اند؟

ورودی این جاده از جاده اصلی و دوبانده بردسیر – کرمان منشعب می شود؛ دوراهی‌ای که بسیار باریک و خطرآفرین است؛ ابتدای مسیر که از جاده اصلی جدا می شود تا چندین کیلومتر دارای آسفالتی پرچاله و با عرض جاده اندک است.

مسیر این جاده تا شهر نگار رخ به رخ و عمدتا نامناسب است.

جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر

این مسیر ارتباطی البته در ادامه جاده به سمت بافت بویژه در مناطق کوهستانی دوبانده شده است اما صحبت بر سر چند کیلومتری از جاده رخ به رخ است که انتظار می رفت باتوجه به تردد بالا بویژه انواع کامیون ها خیلی وقت پیشتر مشکلات آن حداقل با کمک کارخانه های بزرگ یا توسط متولیان راهسازی حل شده باشد.

جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر

بی‌شک تردد بسیار کامیون های سنگین از جمله علت های تخریب آسفالت این جاده به شمار می رود.

در بخش هایی از کناره های جاده حتی اندکی شانه خاکی وجود ندارد و در صورت بروز خطر به علت تردد بالا، امکان خروج از جاده و کنار زدن نیست.

جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر

این مسیر ارتباطی به علت دسترسی به شهرها و شهرستان های غربی استان کرمان و نیز فعالیت کارخانه ها از محورهای مهم و پرتردد به شمار می رود.

یکی از کارخانه های فعال و بزرگ دقیقا در حاشیه این جاده و در جایی که بیشترین مشکلات جاده واقع شده است قرار دارد.

جاده باریک و پرچاله قطب فولاد در بردسیر

مشکلات این جاده در حالی است که ایجاد جاده اختصاصی به موازات جاده اصلی نیز در هنگام تاسیس، از جمله وظایف صنایع موجود اعلام شده بود که براساس گزارش ها گویا تنها تعداد معدودی از کارخانه ها به تعهد خود به طور کامل تاکنون عمل کرده اند؛ برخی کارخانه ها هم در موضوع ساخت جاده اختصاصی گفته اند که درحال ساخت و ساز هستند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آمادگی دارد هرکدام از مسئولان متولی یا صاحبان کارخانه های مستقر در این منطقه در این زمینه توضیحی دارند منتشر کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.