تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 7:51
کد خبر : 5153

توافق ترسیم مرزها میان بیروت و تل آویو پنجشنبه امضاء می شود

توافق ترسیم مرزها میان بیروت و تل آویو پنجشنبه امضاء می شود
رسانه های لبنانی اعلام کردند که توافق ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه امضاء می شود.

به گزارش نسیم صبا از مهر، رسانه‌های لبنان روز یکشنبه اعلام کردند که آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه وارد لبنان می‌شود و نسخه رسمی این توافق را در اختیار رئیس جمهور این کشور قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، فرستاده آمریکا روز پنجشنبه با میشل عون رئیس جهمور لبنان در بیروت دیدار خواهد کرد و نسخه رسمی توافق ترسیم مرزها را در اختیار وی قرار خواهد داد.

بر اساس اعلام رسانه‌های لبنانی، توافقنامه در ناقوره در جنوب لبنان امضا خواهد شد و احتمالاً نماینده طرف لبنانی مدیرکل نفت وزارت انرژی این کشور خواهد بود.

این در حالی است که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز ۴ شکایت وصول شده درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را رد کرد تا مسیر امضای این توافق هموارتر شود.

۴ دادخواست مذکور از سوی مخالفان توافق ترسیم مرزها که به جریان اپوزیسیون به سرکردگی بنیامین نتانیاهو تعلق دارند، به دادگاه عالی ارائه شده بود. این احزاب خواستار الزام کابینه یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی به رأی‌گیری درباره متن نهایی این توافق در کنست شده بودند.

با هموار شدن مسیر امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو انتظار می‌رود کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه روز پنج‌شنبه خود درباره این توافق رأی‌گیری نهایی را برگزار و آن را تأیید نماید.

در صورت تأیید کابینه رژیم صهیونیستی، توافق مذکور به زودی در پایگاه سازمان ملل در مرز رأس الناقوره (نقطه صفر مرزی فلسطین اشغالی و لبنان) به امضای طرفین خواهد رسید. براساس این توافق با پذیرش خط مرزی پیشنهادی بیروت یعنی خط موسوم به خط ۲۳، لبنان مالکیت کامل میدان گازی «قانا را از آن خود می‌کند و در مقابل میدان گازی کاریش به رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود.

تیم مذاکره‌کننده لبنانی اعلام کرد که برخلاف خواسته طرف صهیونیستی، مراسم امضای این توافق بدون دیدار مستقیم هیئت‌های سیاسی لبنان ورژیم صهیونیستی با یکدیگر برگزار خواهد شد و طرفین تنها متن نهایی توافق را پس از امضا در اختیار نماینده سازمان ملل و میانجی‌گر آمریکایی قرار خواهند داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.