تاریخ انتشار : جمعه 16 اردیبهشت 1401 - 11:56
کد خبر : 1857

تلاش وزارت آموزش و پرورش برای تربیت حفاظ قرآن کریم

تلاش وزارت آموزش و پرورش برای تربیت حفاظ قرآن کریم
مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: بنا داریم ظرفیت حداقل ۵۰ درصدی دارالقرآن‌ها را به بحث تربیت حفاظ اختصاص دهیم و به همین منظور جلساتی را با مدیران دارالقرآن‌ها برگزار کردیم.

میکائیل باقری مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۷۶۰ دارالقرآن در سراسر کشور داریم که آنها در سه بخش قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم، فعالیت می‌کنند که تاکنون یک ظرفیت حداقلی خود را برای تربیت حفاظ قرآن کریم اختصاص داده بودند.

باقری با اشاره به اهمیت موضوع حفظ قرآن کریم گفت: در سال تحصیلی آینده که از تابستان شروع خواهد شد بنا داریم ظرفیت حداقل ۵۰ درصدی دارالقرآن‌ها را به بحث تربیت حفاظ اختصاص دهیم و به همین منظور جلساتی را با مدیران دارالقرآن‌ها برگزار کردیم. در هر استان یک دارالقرآن را با یک مدیر که خود حافظ قرآن است به عنوان دارالقرآن معین تعیین کردیم؛ جلسات توجیهی با آنها گذاشتیم و این‌ها در حال برگزاری جلسات متناظر با این جلسه در استان‌های خود هستند تا اولاً همه مدیران آنها نسبت به این موضوع توجیه شوند؛ سپس هدف کمی خود را نسبت به سال آینده و در میان مدت برای سه و پنج سال آینده ترسیم کنند و مشخص کنند که با استفاده از ظرفیت‌های موجود خود می‌توانند به چه عددی در تربیت حفاظ قرآن برسند و چند حافظ می‌توانند تربیت کنند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص افزایش ظرفیت دارالقران‌ها گفت: برای سال آینده با دو شرط حفظ و استفاده از ظرفیت‌های موجود و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادهای همسو با ستاد راهبری حفظ مؤسسات قرآنی تلاش کنیم ظرفیت دارالقرآن‌ها را افزایش دهیم و از سایر نهادها کمک بگیریم.

وی در خصوص ارتباط وزارت آموزش و پرورش با سازمان دارالقرآن کشور گفت: وظیفه ارزیابی حافظان قرآن در دو بخش تخصصی و عمومی بر اساس مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی به سازمان دارالقرآن کشور محول شده است؛ این سازمان یک وظیفه عمومی دارند که طی آن یک سامانه‌ای را راه اندازی کردند که قرار است هر فردی ایرانی در هر جا و در هر مؤسسه که قرآن را حفظ می‌کند؛ در آن سامانه اطلاعات آزمونی و توفیقاتش ثبت شود؛ طبیعی است که ما هم همکاری تنگاتنگی با سازمان دارالقرآن کشور داریم.

باقری خاطر نشان کرد: قرار است دانش آموزان در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش قرآن که حفظ می‌کنند؛ توسط مربیان خودمان که مورد تأیید سازمان دارالقرآن‌های کشور هم هستند؛ از آنها آزمون گرفته شود. این آزمون و نتایج آن باید توسط مدیران ما در آن سامانه ثبت شوند و گواهینامه نهایی را هم سازمان دارالقرآن به آنها اهدا خواهد کرد که این گواهینامه مورد تأیید همه نهادهای کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.