تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 اسفند 1401 - 7:50
کد خبر : 9129

تعرفه‌های گاز از ابتدای سال ۱۴۰۲ بدون تخفیف محاسبه خواهد شد

تعرفه‌های گاز از ابتدای سال ۱۴۰۲ بدون تخفیف محاسبه خواهد شد
براساس مصوبه هیأت وزیران،تا پایان سال۱۴۰۱رشد تعرفه‌های مندرج دردوره سردسال نسبت به تعرفه‌های قبل ازمصوبه وبا هدف کاهش هزینه‌های مربوط به مصارف گازطبیعی خانوارها ازابتدای سال بدون تخفیف است.

به گزارش نسیم صبابه نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار داشت: این مصوبه به علت کاهش شدید دمای هوای کشور در فصل سرد امسال و با هدف کاهش هزینه‌های مربوط به مصارف گاز طبیعی خانوارها که به دلیل عدم آمادگی لازم آن‌ها در خصوص کنترل مصارف گاز متناسب با الگوی بهینه مصرف بوده، به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

به گفته رحمانی، این کاهش گازبها برای اقلیم‌های ۱ تا ۵ به ترتیب تا سقف ۱۳۰۰، ۱۲۵۰، ۱۲۰۰، ۱۰۰۰ و ۸۰۰ مترمکعب در ماه به ازای هر واحد خانگی قابل اعمال خواهد بود. اما، ملاک محاسبه گازبهای مشترکین از ابتدای سال ۱۴۰۲، تعرفه‌های مندرج در مصوبه مورخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو، ضروری است مشترکین خانگی گاز نسبت به مدیریت مصرف گازطبیعی، دقت و توجه لازم را مبذول داشته باشند؛ چراکه این مهم تنها با رعایت الگوی مصرف و دقت هرچه بیشتر در استفاده از این نعمت الهی امکان‌پذیر است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان، از مشترکین عزیز خواست تا ضمن صرفه‌جویی و مصرف بهینه گازطبیعی، هزینه گاز مصرفی خود را کنترل کرده و با توجه به پلکانی بودن محاسبه گاز مصرفی، با رعایت الگوی مصرف و قرار گرفتن در دامنه‌های پایین‌تر، این هزینه‌ها را کاهش دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.