تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 7:04
کد خبر : 6984

تعداد افراد مشکوک‌التابعه زیر ۱۰۰ هزار نفر است

تعداد افراد مشکوک‌التابعه زیر ۱۰۰ هزار نفر است
وزیر کشور با بیان اینکه تعداد افراد مشکوک‌التابعه زیر ۱۰۰ هزار نفر است، گفت: قرار بر این شد که سازمان ثبت احوال به این افراد به‌طور موقت کارت شناسایی و هویت دهد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران و در خصوص اقدامات سازمان ثبت احوال برای افراد فاقد اوراق هویتی گفت: با توجه به اینکه در خصوص ایرانی بودن و یا نبودن این افراد محل تردید است و باید مراحلی طی شود و ممکن است این فرایند طولانی شود، لذا قرار بر این شد که سازمان ثبت احوال به این افراد به‌طور موقت کارت شناسایی و هویت دهد تا کارهای روزمره این افراد برای دریافت خدمات دچار مشکل نشود تا در زمان مناسب با قطعیت یافتن هویت ایرانی آن‌ها شناسنامه و کارت ملی به این افراد داده شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این کار سالیان متمادی معطل مانده بود و با کار خوبی که در سازمان ثبت احوال عملیاتی شده بود این کار انجام شد و اقدامی که امروز انجام شد، نمونه‌ای بود برای کسانی که مشکوک التابعه شناخته می‌شوند تا انشالله بتوانند از خدمات مختلف استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برآورد کاملی در خصوص تعداد این افراد صورت نگرفته اما احتمالاً زیر ۱۰۰ هزار نفر هستند.

وحیدی با بیان اینکه در خصوص صدور کارت‌های ملی حدود ۱۰ میلیون عقب ماندگی وجود داشت، اظهار کرد: از این تعداد حدود هشت میلیون کارت صادر شده و انشالله با سرعت امیدواریم مابقی تا آخر سال انجام شود.

وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: همه کارت‌های ملی در داخل تولید می‌شود؛ اما این کارت‌ها چیپ‌هایی دارد که از خارج وارد می‌شود و تولید این چیپ ها خیلی صرفه اقتصادی ندارد؛ چرا که حجم مورد نیاز، محدود است و فعلاً ظرفیت تولید در داخل وجود ندارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.