تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 7:29
کد خبر : 9974

بیمارستان مادر و کودک در کرمان احداث می شود

بیمارستان مادر و کودک در کرمان احداث می شود
- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مجوز احداث بیمارستان مادر و کودک تا پایان سال جاری اخذ می شود گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای ساخت این بیمارستان از کمک های اوقاف استفاده خواهد کرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، مهدی احمدی نژاد شبانگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت افزود: تمام امور مربوط به بیماری های زنان و کودکان در بیمارستان مادر کودک انجام می شود.
وی تصریح کرد: پرسنل این بیمارستان را نیز بانوان با تخصص های پزشکی، پرستاری و … خواهند بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به احداث بیمارستان جایگزین بیمارستان شفا با نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با ۷۰۰ تخت بستری در کرمان خبر داد و اظهار داشت: این بیمارستان در محل ساختمان بیمارستان فعلی شفا احداث خواهد شد.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی بیمارستان جایگزین بیمارستان شفای کرمان طی سال جاری آغاز می شود.
احمدی نژاد با اشاره به احداث مرکز بازتوانی در محل قدیم اورژانس بیمارستان شهید باهنر کرمان گفت: این مرکز با کمک خیرین احداث شده و به درستی که وجود این افراد در کرمان نقطه عطفی در حوزه سلامت است.
وی اظهار داشت: مرکز بازتوانی واقع در بیمارستان شهید باهنر کرمان با وجود دستگاه های پیشرفته و نیروی متخصص خدمات بسیار خوبی را با کمترین هزینه به بیماران ارائه می کند.
احمدی نژاد به راه اندازی مرکز بازتوانی کودکان با تجهیزات روز دنیا در کرمان اشاره کرد و افزود: کلینیک زخم نیز در خیریه ثامن الحجج (عج) تاسیس شده و به‌زودی یک مرکز دیگر زخم نیز در بیمارستان شهید باهنر راه اندازی می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به غیرفعال شدن و تغییر مسیر دادن مراکز دیابت و فشار خون در دوران شیوع کرونا بیان کرد: این مراکز هم اکنون فعال هستند.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره و تصریح کرد: طرح پزشک خانواده در شهرستان بردسیر به صورت پایلوت به مرحله اجرا در خواهد آمد.
کمبود کادر درمانی مشکل بخش درمان کرمان
وی به کمبود پرستار و کادر درمانی در مراکز درمانی استان کرمان به عنوان یک مشکل اشاره کرد و افزود: این امر موجب خستگی کادر درمان و در نتیجه نارضایتی بیماران می شود.
احمدی نژاد به استخدام ۹۰۰ نیرو در بخش بهداشت در کرمان اشاره کرد و گفت: به‌زودی مجوز استخدام این افراد اخذ می شود و ۱۲۰ نیروی پرستاری شرکتی نیز در در بیمارستان افضلی پور و بیمارستان بافت به جمعیت پرستاران استان اضافه می شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به اقدامات انجام شده برای تکمیل چرخه درمان سرطان طی سال گذشته در کرمان اشاره و تصریح کرد: یک دستگاه سی تی اسکن با همکاری موسسه خیریه کمک خریداری شده است.
وی ادامه داد: فضای فیزیکی مورد نیاز این دستگاه تا پایان سال جاری اماده خواهد شد.
احمدی نژاد به تخصیص یک دستگاه اکوکاردیوگرافی و البته کارشکنی‌ های مختلف برای پیشگیری از این مهم اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌ نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این دستگاه وارد استان شد که اکنون در کلینیک بعثت فعال است.
وی به وجود یک دستگاه سی تی آنژیو در بیمارستان راضیه فیروز کرمان اشاره کرد و گفت: یک دستگاه سی تی آنژیوگرافی دیگر نیر در بیمارستان افضلی پور فعال است که با نرخ دولتی به مردم خدمات تشخیصی و درمانی ارائه می کند.
احمدی نژاد به خرید ۲دستگاه ام آر ای برای استان اشاره کرد و افزود: این ۲ دستگاه تا دو ماه آینده وارد استان می‌شود که به بیمارستان‌های شفا و بافت می روند.
احمدی نژاد افزود: ۱۷ دستگاه توموتراپی لوانرژی وارد کشور و با نرخ دولتی به دانشگاه ها واگذار شده است که با ورود این دستگاه پکیج مجموعه درمانی سرطان در کرمان کامل می شود.

منشی پزشکان در کرمان شناسنامه دار می شوند
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: درباره منشی های مطب ها پزشکان با همکاری سازمان نظام پزشکی و بیمه سلامت شناسنامه دار می شوند.
وی بیان کرد: منشی پزشکان بعد از گذراندن دوره های آموزشی رفتار با ارباب رجوع و غیره مشغول به کار می شوند.
احمدی نژاد افزود: شناسنامه دار شدن منشی مطب پزشکان امکان برخورد با رفتارهای نادرست آنها را فراهم خواهد کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین به احداث شهرک سلامت در کرمان اشاره و بیان کرد: زمین های پیشنهادی برای تاسیس این مرکز موقعیت مکانی خوبی نداشتند.
مصرف مواد مخدر یکی از دلایل ابتلا به سرطان مثانه است
وی به سرطان های شایع بین مردان در استان کرمان اشاره کرد و گفت: سرطان مثانه در مردان کرمان شیوع زیادی دارد که مصرف مواد مخدر یکی از علل سرطان مثانه است.
احمدی نژاد ادامه داد: بعد از این بیماری شایع ابتلا به سرطان ریه و پوست در بین مردان و در میان زنان به ترتیب سرطان پستان، پوست و تیروئید رواج دارد.

وی اظهار داشت: حدود ۲۶.۳ درصد مردم کرمان مصرف تنباکو را تجربه کرده اند تصریح کرد: ۴۷.۷ مردم استان کرمان اضافه وزن دارند.
مسمومیت دانش آموزان در کرمان گزارش نشده است
این مقام مسوول به موضوع مسمومیت دانش آموزان اشاره کرد و افزود: سال گذشته در چند نوبت نیروهای اورژانس به مدارس رفتند اما موردی از مسمومیت مشاهده نشد.

وی تاکید کرد: قاطعانه اعلام می کنم هیچ موردی از مسمومیت دانش آموزان در کرمان رخ نداده است.

خسارت اتباع بیگانه به حوزه بهداشت و درمان
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خسارات وارد شده به سیستم درمان توسط اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: بافت کلی جمعیتی شهرستان های زرند و بردسیر طی چند سال آینده به افاغنه تبدیل می شود و شهرستان رفسنجان بعد از این دو شهرستان قرار دارد.
وی بیان کرد: اتباع بیگانه هزینه درمان را نمی پردازند و این به یک عادت برای آنها تبدیل شده است.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه در حالی که از درمان رایگان بیماران ایرانی معذور هستیم گفت: این در حالی است که اتباع بیگانه به دلیل نداشته شناسه بدون هزینه درمان می شوند.
وی بیان کرد: تعداد زیادی از تخت های بخش ان آی سی یو بیمارستان افضلی پور کرمان در تصرف کودکان افغانستانی است.

۳۲ بیمار کرونایی در کرمان جان خود را از دست دادند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه هیچ شهری در این استان با وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی مواجه نیست گفت: ۳۲ نفر از اول فروردین امسال تاکنون در این حوزه دانشگاهی به دلیل ابتلا به کرونا جان باختند.

سعید صحبتی افزود: ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند و حدود پنج نفر نیز در بخش آی سی یو هستند.

وی با بیان اینکه موج هشتم کرونا از اسفند سال جاری آغاز شده است اظهار داشت: کرونا همچنان ادامه دارد اما از شدت بیماری کاسته شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از اجرای طرح پزشک خانواده شهری به عنوان یکی از مهمترین طرح های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: پنج شهرستان این استان به منظور اجرای این طرح مد نظر قرار دارد.

محسن بارونی تصریح کرد: به ازای هر سه هزار نفر یک پزشک خانواده و به ازای هر هزار و ۵۰۰ نفر یک مراقب سلامت در طرح پزشک خانواده فعالیت خواهند کرد.

وی با تاکید بر مزایای طرح پزشک خانواده اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده ۸۵ درصد بیماری ها توسط پزشکان عمومی درمان می شود و نیاز به مراجعه به پزشک متخصص وجود ندارد.

وی تاکید کرد: طرح پزشک خانواده شهری طی سال جاری در شهرستان بردسیر اجرا خواهد شد.

وی به وجود خدمات تخصصی در مراکز بهداشتی اشاره کرد و گفت: مشاوران تغذیه در مراکز بهداشتی حضور دارند و مردم می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی به تعداد موالید سال گذشته در استان کرمان اشاره کرد و گفت: این رقم نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۱۱ مورد بیشتر بوده است اما در همین سال گذشته ۴۰۰ کودک به دلایل مختلفی چون تصادفات و غرق شدن جان خود را از دست داده اند.

رشد ۵۰ درصدی آمار داروخانه های کرمان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به راه اندازی ۲ کارخانه داروسازی علاوه بر رفسنجان در شهر کرمان و احداث پالایشگاه پلاسما اشاره کرد و گفت: همچنین طی ۲ سال گذشته۵۰ درصد به تعداد داروخانه ‌های شهر کرمان اضافه شده است.

علی اسدی پور به مصرف بی رویه دارو در کشور ایران اشاره و تصریح کرد: این مشکل باید با فرهنگ سازی رفع شود و طرح نسخه نویسی الکترونیک به نهادینه شدن این فرهنگ کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از داروها هیچ کمبودی در داروخانه ‌ها نداریم گفت: در زمینه برخی داروها با برند خاص با کمبود مواجه هستیم اما سایر برندهای دارو موجود است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: سامانه دارویاب تا ۲ ماه آینده تکمیل و فعال می شود که در پیدا کردن دارو به افراد کمک می‌ کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون داروخانه رفرنس دولتی در کرمان وجود ندارد اظهار داشت: ۲ داروخانه کلینیک بعثت و داروخانه واقع در زیر زمین بیمارستان شهید باهنر بزودی به عنوان رفرنس یا مرجع فعال خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.