تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 7:59
کد خبر : 2242

بیش از۵۰ درصد مدارس استان کرمان خیرساز هستند

بیش از۵۰ درصد مدارس استان کرمان خیرساز هستند
مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این مطلب گفت: هرگونه تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز بدون هماهنگی، تخلف است؛ مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باش

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بم با اشاره به وجود ۴ هزار اصله درخت خرما در هنرستان شهید بهشتی شهرستان بم افزود: متاسفانه به دلیل کمبود نیروی باغبان کافی در این هنرستان نگهداری از این درخت ها با مشکل مواجه شده که در صورت تامین نیروی مورد نیاز بهره‌برداری بهتری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هنرستان کشاورزی دخترانه مهر نیز در سال ۸۳ توسط انجمن خیرین یاری احداث شد که در این هنرستان ایستگاه شیر هم راه اندازی شد، ادامه داد: ایستگاه شیر واقع در هنرستان کشاورزی دخترانه، مهر سال ۸۸ در اختیار آموزش و پرورش به منظور توزیع شیر رایگان بین دانش آموزان قرار گرفته بود که به دلیل عدم استفاده‌ از دستگاه های این ایستگاه، همگی آن ها مستهلک شده و قابلیت راه اندازی ندارد.

رضایی افزود: برای تکمیل و راه اندازی این ایستگاه شیر به ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که مقرر شد تعدادی از سرمایه گذاران خارجی با مشارکت آموزش و پرورش کرمان این ایستگاه شیر راه اندازی و تکمیل شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند “بم را این بار می سازیم و خواهیم ساخت اما؛ محکمتر”، اظهارکرد: معظم له توجه ویژه ای به بم داشتند و دارند و تاکید ایشان مبنی بر ساخت بم با وجود نیروهای بومی توانمند در این شهرستان تحقق یافت و از دل ویرانه های ناشی از زلزله، شهری زیبا و محکم ساخته شد.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۳۸ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان بم بیان کرد: نوسازی، بهسازی و ساخت فضای آموزشی استاندارد در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی در این شهرستان از اولویت های آموزش و پرورش استان است.

رضایی با اشاره به افت تحصیلی دانش آموزان در دوران شیوع ویروس کرونا از اجرای طرح تثبیت و جبران یادگیری ویژه دانش آموزان استان در تابستان سال جاری خبر داد و ضمن تقدیر از همت و تلاش فرهنگیان، اولیا و مردم درخصوص بازگشایی حضوری مدارس از فروردین امسال گفت: استقبال ۱۰۰ درصدی دانش آموزی از آموزش حضوری مهر تاییدی بر اهمیت و نقش آموزش حضوری در تسهیل فرآیند یاد دهی و یادگیری است.

وی کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی را یکی از مهمترین راهبرد های آموزش و پرورش استان دانست و گفت: در راستای تحقق این مهم بیش از ۸۰ پایگاه مطالعاتی در شهرستان ها و مناطق استان راه اندازی شده است.

رضایی بر غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان با محوریت اردوگاه های دانش آموزی و کانون های فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس استان کرمان خیرساز هستند، افزود: هرگونه تغییر نام و یا کاربری مدارس خیرساز بدون هماهنگی، تخلف است؛ مگر در مواردی که اجازه خیر و یا وارث آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش توانمندی ها و سرمایه های ارزنده ای دارد، گفت: استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش در راستای افزایش بهره وری و رفع مشکلات مالی نظام تعلیم و تربیت ضروری است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.