تاریخ انتشار : دوشنبه 19 دی 1401 - 7:56
کد خبر : 7373

بورس به مقاومت اصلی خود نزدیک می‌شود

بورس به مقاومت اصلی خود نزدیک می‌شود
علی فراقی گفت: در معاملات روز یکشنبه شاخص هم وزن اوضاع بهتری نسبت به شاخص کل بازار داشت و این همان چیزی است که در تابلوی قرمز و سبز بازار به خوبی قابل لمس بود.

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با خبرنگار مهر در تحلیل وضعیت امروز بازار سرمایه گفت: امروز بازار همانند بررسی‌ها روند معاملاتی خود را طی نمود و شاخص هم وزن اوضاع بهتری نسبت به شاخص کل بازار داشت و این همان چیزی است که در تابلوی قرمز و سبز بازار به خوبی قابل لمس بود.

فراقی ادامه داد: حال با پایان یافتن معاملات امروز می‌توان به خوبی افزایش عرضه در صنایع بزرگ‌تر و حفظ قدرت خریداران در صنایع کوچک‌تر بازار را دید که به احتمال زیاد در فردای معاملاتی بسیار تأثیر گذار خواهد بود و انتظار خواهد رفت در تایم بازار خصوصاً در نیمه اول با عرضه بیشتر در شرکت‌های بزرگ همراه باشیم که این اتفاق در نمودار شاخص کل هم قائل مشاهده خواهد بود و شرکت‌های کوچک با اوضاع مناسب‌تری شروع به داد و ستد نمایند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در قسمتی هم اگر بخواهیم به نمودار شاخص کل توجه کنیم در حال حاضر نشانه‌ای از شروع یک مسیر جنبشی را ندارد البته بیشتر این نوسانات را به خوبی می‌توان به دید یک نفس گیری میانه راه در نظر گرفت و آن چیزی است که خلاف آن در شاخص هم وزن در جریان است و انتظار یک بازده مناسب در کوتاه مدت و میان مدت از آن خواهد رفت.

فراقی ادامه داد: اما توصیه‌ای که می‌توان در این باره به افراد جامانده از این مسیر شرکت‌های کوچک‌تر داشت درگیر نشدن با احساسات عقب ماندگی نسبت به این شرکت‌ها است زیرا به احتمال بالایی در چند روز آینده پس از مقداری رشد برگشت یا اصلاح کوچکی را به محدوده استراحتی قبلی خواهیم داشت که فرصت بسیار مناسبی جهت سوار شدن در سهام مناسب یا تغییرات در چیدمان پورتفوی سرمایه گذاری خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: موردی هم که باید به آن اشاره شود این است که هم در صورت شکل گیری اصلاح شاخص هم وزن پس از رشدی که برای آن متصور هستم در مقابل، بهترین زمانی می‌تواند باشد که شاخص کل هم از این محدوده استراحتی خود خارج شود و به خوبی امکان استفاده از نقدینگی در حال چرخش این اصلاح یا برگشت است تا شاخص کل هم بتواند ادامه مسیر رو به رشد خودش را از سر بگیرد.

فراقی در پایان گفت: همانطور که از نمودار خودروسازان به چشم می‌خورد انتظار اندکی اصلاح و دست به دست شدن در این صنعت خواهد بود تا پس از اندکی مکث به همراه بقیه شرکت‌های بزرگ‌تر بازار حرکت نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.