تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 - 8:06
کد خبر : 3015

به آدم‌های بی‌لیاقت در فدراسیون اعتماد شد/تیم ملی آبستن حوادث است

به آدم‌های بی‌لیاقت در فدراسیون اعتماد شد/تیم ملی آبستن حوادث است
عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال گفت: اینکه بعضی‌ها عنوان کرده‌اند تمام شرایط را برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال مهیا کرده‌اند و مجوز نهادهای نظارتی را هم گرفته‌اند، بازی رسانه‌ای است.

سعید آذری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص تایید صلاحیت مهدی تاج برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال با از سوی کمیته بدوی گفت: کمیسیون اصل نود مجلس اظهار نظری در این خصوص انجام داده است. ضمن اینکه مهدی تاج قبلاً ناراحتی قلبی هم داشت و در بیمارستان بستری شد. او الان منتقدان بیشتری دارد و شرایط را برایش سخت‌تر از قبل می‌کند. اگر تاج با همان رویه کار کند، موفقیتی در کار نیست.

وی درباره پرونده سنگین مالی فوتبال ایران برای مارک ویلموتس که در زمان ریاست مهدی تاج در فدراسیون رقم خورد، تاکید کرد: همانطور که گفته شده، کمیته بدوی صلاحیت تاج را تایید کرده است اما اینکه قوانین کشور چه می‌گوید و چگونه با عوامل آن پرونده برخورد می‌کند را نمی دانم. به هر حال کمیسیون اصل نود هم فوق‌العاده تاثیرگذار است.

«شما به عنوان کسی که سابقه مدیریت در باشگاه‌های فوتبال ایران را دارید، به عملکرد مهدی تاج در فدراسیون فوتبال چه نمره‌ای می‌دهید؟» آذری در پاسخ به این سئوال خاطرنشان کرد: به نظرم تاج کارش را در فدراسیون فوتبال خوب شروع کرد اما بد ادامه داد. اوج مشکلات او به دوره کاری مارک ویلموتس در تیم ملی بر می‌گردد.

عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال یادآور شد: مهدی تاج در آن مقطع زمانی باید از کارلوس کی روش بیشتر حمایت می‌کرد. اگر او به عنوان رئیس فدراسیون از سرمربی تیم ملی حمایت می‌کرد، شانس ماندن این مربی در تیم ملی بیشتر می‌شد. همه چیز بعد از جدایی کی روش و آمدن ویلموتس شروع شد.

آذری ادامه داد: مهدی تاج در فدراسیون فوتبال به یکسری از آدم‌ها که واقعاً تخصص و لیاقت نداشتند، بیش از اندازه اعتماد کرد. من این را به خود تاج هم گفته بودم. عملکرد تاج را این آدم‌ها هم زیر سئوال بردند. اگر یادتان باشد مدتی هم در هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال بودم. وقتی دیدم نمی‌توانم با آن گروه کار کنم و استقلال کاری ندارم، استعفا کردم. دلیلش را همان زمان به تاج گفتم. او از اعتماد زیاد به یکسری‌ها ضربه خورد در حالی که متخصصان زیادی وجود داشتند که تاج می‌توانست از آنها کمک بگیرد.

وی درباره اینکه گفته می‌شود بحث بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی از سوی مهدی تاج به صورت هدفمند و به عنوان یک بازی رسانه‌ای برای حضور در انتخابات فدراسیون مطرح شده است، اظهار کرد: الان چند موضوع است که مدام مطرح می‌شود. مثلاً می‌گفتند یکی از کاندیداها شرایط را فراهم و با نهادهای نظارتی برای حضور در انتخابات صحبت کرده و مجوز هم گرفته است. این هم مثل بحث بازگرداندن کی روش به تیم ملی بازی رسانه‌ای است.

مدیرعامل سابق باشگاه‌های ذوب آهن و فولاد خوزستان تاکید کرد: برای سرمربی تیم ملی ایران و دراگان اسکوچیچ باید تا آخرین بازی تدارکاتی قبل از حضور در جام جهانی صبر کرد. اگر یادتان باشد ایویچ هم قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ بعد از یک بازی دوستانه مقابل آاس رم برکنار شد. فکر می‌کنم تیم ملی شرایطی دارد که هنوز آبستن حوادث است. اگر این وضعیت فعلی مدیریت و کنترل نشود، اردوهای تیم ملی پرتنش خواهد شد.

آذری در پایان گفت: ضمن اینکه ممکن است هرکسی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود، سرمربی جدیدی انتخاب کند. با این حال معتقدم بازگشت کارلوس کی روش با وجود محبوبیت شدیدی که بین بعضی از ملی پوشان دارد، سخت و دشوار است. ضمن اینکه یک بازیکن هم باید تنها وظایف خودش را در زمین انجام بدهد. این وضعیتی که ایجاد شده، نتیجه نبود مدیریت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.