تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 8:18
کد خبر : 9733

بررسی کیفیت اجرای مصوبات عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌های مسئول

بررسی کیفیت اجرای مصوبات عفاف و حجاب از سوی دستگاه‌های مسئول
تصویب تدوین پیوست فرهنگی شعار سال ۱۴۰۲ از سوی کارگروه مربوطه در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در راستای وظیفه راهبری، نظارت و سنجش اثربخشی سیاست‌های فرهنگی و راهبردی عفاف و حجاب مصوب این شورا، در جلسه امروز به بررسی کیفیت اجرای این مصوبات از سوی وزارت علوم، وزارت فرهنگ، صدا و سیما و دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.

به گزارش نسیم صبا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه عصر روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، اعضا در بررسی دستور نخست جلسه که به تهیه پیوست فرهنگی شعار سال اختصاص داشت، با توجه به مصوبه سال‌های گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل کارگروهی برای بحث و بررسی شعار سال، مقرر کردند این کارگروه پیوست فرهنگی شعار سال را تدوین و برای بررسی و تصویب به شورا ارائه کند تا دستگاه‌های مختلف مکلف باشند شعار سال را به پشتوانه این پیوست فرهنگی دنبال کنند.
موضوع حجاب و عفاف دومین دستور جلسه امروز بود که اعضا با اشاره به اینکه دشمن با برنامه و نقشه به این موضوع ورود کرده و تلاش دارد از این طریق به کانون خانواده نیز آسیب جدی وارد کند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
بر این اساس وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ دستگاه‌های متبوع خود ارائه کردند و مقرر شد در جلسه بعد ۴ دستگاه دیگر نیز گزارش خود را ارائه کنند تا از سوی اعضا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
همچنین مقرر شد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هفته آینده جلسه فوق‌العاده‌ای برای ادامه بررسی موضوع حجاب و عفاف برگزار کند تا در راستای تصویب و ابلاغ سیاست‌های راهبردی در این زمینه و مشخص کردن تکلیف دستگاه‌های مختلف، وظیفه راهبری، نظارت و سنجش اثربخشی این سیاست‌ها و نیز کیفیت اجرای آنها از سوی دستگاه‌های مسئول را در قالب یک رویکرد فرهنگی، مورد بررسی قرار دهد.
در جلسه امروز، پیش از ورود به دستورات جلسه، اعضا به بررسی دو موضوع مهم درباره سرمایه اجتماعی و حمایت از دستگاه‌های آموزشی و پژوهشی غیرانتفاعی پرداختند و مقرر شد کارگروهی در این ارتباط تشکیل شده و به بررسی موضوع تا حصول نتیجه و اخذ تصمیم در جلسه شورا بپردازد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.