تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 5:54
کد خبر : 2328

بررسی مشکلات بورس در ستاد اقتصاد مقاومتی

بررسی مشکلات بورس در ستاد اقتصاد مقاومتی
معاون اول قوه قضائیه از بررسی مشکلات مربوط به بورس در ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش ن مهر، حجت الاسلام محمد مصدق در سخنراسیم صبا ازنی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز با تبریک و گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: در یک جمله امام راحل در رابطه با شهید بهشتی فرمودند: شهید بهشتی یک ملت بود.

وی افزود: شهید بهشتی همه ویژگی‌های یک ملت را دارا بود و یاد و خاطره ایشان و شهدای هفتم تیر را گرامی می‌داریم.

مصدق ادامه داد: همین ابتدا از این تریبون از رهبری تشکر می‌کنم چرا که ریاست قوه قضائیه را بر عهده یکی از فرزندان دستگاه قضا نهادند. بار اول آیت الله رئیسی و بار دوم با انتصاب محسنی اژه ای، دو بار سکان ریاست عدلیه را بر عهده فردی از داخل قوه قضائیه سپرده است.

مصدق با اشاره به سابقه قضائی محسنی اژه ای گفت: این فرد دارای روحیه جهادی و تحولی است و چهار دهه در قوه قضائیه در سمت‌های مختلف فعال بوده است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه و در خصوص عملکرد قوه قضائیه گفت: برنامه محوری و تحول از اهداف قوه قضائیه است. امروز بیش از هر زمان دیگری برنامه محوری در قوه قضائیه حاکم است.

وی افزود: امروز در قوه قضائیه موضوع تحول‌گرایی یک امر جدی است و برنامه‌های قوه قضائیه بر دو محور از جمله موارد شش گانه مندرج در حکم رهبری قرار دارد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه شش محور بسیار راهبردی و اصولی است گفت: توجه به مأموریت‌های قوه قضائیه در قانون اساسی، تسهیل خدمت رسانی به مردم، به کارگیری نیروهای فاضل در قوه قضائیه و ارتباط با متن مردم از جمله این موارد است که در حکم انتصاب رهبری آمده است‌.

مصدق به محور دوم اشاره گرد و گفت: محور دوم همان سند تحول قضائی است و حرکت قوه قضائیه بر اساس این دو محور انجام می‌شود. خلاصه سند تحول قضائی این است که قوه قضائیه در این سند به دنبال تحقق جمله رهبری مبنی براینکه قوه قضائیه کارهای خوبی کرده است و اگر کسی ظلمی کرد بتواند به قوه قضائیه پناه ببرد.

معاون اول قوه قضائیه به ستاد اقتصاد مقاومتی هم اشاره و تصریح کرد: مشکلات مربوط با سازمان بورس در این ستاد بررسی و راهکارها ارائه شد. همچنین موضوع جمع آوری اموال تملیکی هم بررسی شد.

وی گفت: مردم حق دارند از ما بخواهند که نتیجه رسیدگی‌ها و پرونده‌ها چه می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: مقابله با فساد و مقابله جدی با مفسدان از جمله برنامه‌ها دستگاه قضا است. قوه قضائیه در تولید پرونده‌ها نقشی ندارد.

مصدق ادامه داد: مجتمع امور اقتصادی تهران برای رسیدگی به پرونده‌های فساد تشکیل شده به صورت جدی مشغول انجام وظیفه است. شش شعبه با استجازه رهبری در این رابطه مشغول به فعالیت هستند.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص حقوق بشر هم گفت: سردار دل‌ها را به عنوان دعوت رسمی یک کشور، ترور کردند. حقوقدانان منصف دنیا این موضوع را محکوم کردند.
مصدق افزود ما جز قربانیان ترور هستیم چرا که ۱۷ هزار شهید در این رابطه دادیم.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: اهم برنامه‌های قوه قضائیه در هفته جاری از سوی همکاران بنده تشریح خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.