تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 7:32
کد خبر : 6531

برخی خانواده های حادثه هواپیمای اوکراینی دیه گرفتند

برخی خانواده های حادثه هواپیمای اوکراینی دیه گرفتند
مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت با اشاره به اینکه برخی خانواده های حادثه هواپیمای اوکراینی دیه گرفتند، تأکید کرد: بابک زنجانی باید عمده پول ها را به بیت المال برگرداند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت‌الاسلام حسین طائب بعد از ظهر چهارشنبه در نشست پرسش و پاسخ و مطالبه‌گری به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو و در تشریح اسناد آمریکایی در اغتشاشات اخیر اظهار کرد: در این خصوص مطالعه ۳ سند را توصیه می‌کنم که یکی استراتژی امنیت ملی آمریکا در قرن ۲۱ بوده که بعد از ۵۰ سال آمریکایی‌ها در امنیت ملی خود تجدید نظر کردند یعنی بعد از فروپاشی شوروی و انقلاب اسلامی قانونی جدید نوشتند که در سال ۲۰۰۰ منتشر شده و برای سال ۲۰۲۵ برنامه دارد.

وی ادامه داد: دومین مورد سند امنیت ملی امروز آمریکا است؛ هر دولتی که در آمریکا روی کار می‌آید ۲ سند امنیت ملی ارائه می‌دهد یکی در ابتدای ورود و دیگری دو سال بعد از فعالیت، این سند را به روز می‌کند. سومین موضوع برای مطالعه و ارتباط آن با اغتشاشات این است که بنت، نخست وزیر سابق اسرائیل توصیه‌ای به جمعیت خاموش اسرائیل دارد.

مسئول سابق اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه روز ۱۶ آذر از روزهای مهم دانشجویی در برابر نظام سلطه بود، بیان کرد: امروز هفتادمین سال شکل‌گیری شعار مرگ بر آمریکاست و معتقدیم امروز آمریکایی‌ها بیش از هر زمان دیگر در منطقه غرب آسیا در شکست هستند و منطقه را ترک می‌کنند و امیدواریم روحیه ضد استکباری در ملت ایران و مستضعفان جهان بیشتر شود.

وی یادآور شد: انگلیسی‌ها عملیات آژاکس را با کمک آمریکایی‌ها طراحی کردند و اجرای آن را ارتش شاهنشاهی انجام داد اما کاملاً یک عملیات طراحی شده بود. در این بین جنبش دانشجویی زمانی وارد شد که فضای اختناق در کشور و دانشگاه‌ها در بیشترین مقدار خود بود و این یک نقطه عطف برای نظام سلطه محسوب می‌شود.

وی در مورد اینکه چرا آمریکایی‌ها قصد دارند در پنجمین دهه پیروزی انقلاب یک عملیات ترکیبی در کشور انجام دهند، ابراز کرد: برآورد آمریکایی‌ها این است که ۳ اتفاق در انقلاب اسلامی می‌افتد که شامل قدرت‌یابی منطقه‌ای، تأثیرگذاری بین‌المللی و انسجام حاکمیتی است.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به اینکه کشور از حاکمیت دوگانه عبور می‌کند و حاکمیت یکپارچه قدرت می‌آورد، تصریح کرد: آمریکا از دهه پنجم انقلاب با عنوان دهه تعیین سرنوشت آمریکا یاد کرده و در سند امنیت ملی بایدن که اخیراً منتشر شده این موضوع در کنار مباحثی مثل چالش‌های داخلی آمریکا، جنگ آب و غذا، تروریسم، کمبود انرژی و تورم مطرح شده است.

وی افزود: ایران به عنوان یک جریان محوری با آمریکا مقابله می‌کند و آمریکایی‌ها معتقدند ایران دموکراسی غربی را تضعیف و یک الگوی جدید حکمرانی به جهان ارائه می‌کند. آمریکایی‌ها بر اساس استراتژی امنیت ملی می‌گویند سال ۲۰۲۵ تعیین کننده سرنوشت این کشور است یا آمریکا کدخدای دهکده جهانی می‌شود یا با فروپاشی مواجه می‌شود.

مسئول سابق اطلاعات سپاه ادامه داد: اکنون پنجره فرصت‌ها برای آمریکا روبه محدود شدن است و در سال ۲۰۳۰ بسته می‌شود و تا این سال هم باید با چالش‌های داخلی و هم چالش‌های خارجی مقابله کند.

طائب با اشاره به اینکه دولت بایدن دموکرات است، عنوان کرد: دموکرات‌ها هم مجلس نمایندگان، هم دولت و هم مجلس سنا را به عهده دارند، این در حالی است که آن‌ها قصد داشتند قبل از اینکه وارد انتخابات شوند، پرونده ایران را ببندند، به این صورت که طراحی بین بنت و بایدن این بود که اسرائیل عملیات نیمه سخت از جمله جنگ کشتی‌ها، جنگ سایبری و امنیتی را انجام دهد و آمریکا فشارهای اقتصادی را اعمال کند و وارد مذاکره شود و آن را به مذاکره دوجانبه بکشاند و امتیاز هم بدهد و ایران را از طریق برجام کنترل کند.

وی افزود: در این بین یک تغییر ایجاد شد و بنت سقوط کرد، در این زمان رئیس موصاد سفری به آمریکا داشت و گفت اگر آمریکا با ایران توافق کند و امتیاز بدهد انتخابات دموکرات‌ها به نفع آن‌ها تمام نخواهد شد، بنابراین درخواست کردند که توافق را عقب بیندازند و بی‌ثباتی در ایران را زیاد کنند و بعد از انتخابات آمریکا اگر کفه انتخابات آمریکا و اسرائیل و اغتشاشات در ایران به سود آمریکا تمام شد، پرونده مذاکرات هسته‌ای را ببندند و وارد مذاکره‌ای جدید به نام پرونده کل ایران شوند و اگر به نفع آمریکایی‌ها تمام نشد دوباره به مذاکرات هسته‌ای بازگردند.

حجت‌الاسلام طائب در مورد تفاوت جمهوری‌خواه و دمکرات ابراز کرد: هر دو در محدودسازی ایران یکی هستند اما دموکرات‌ها معتقدند در مذاکره باید امتیاز هم بدهیم و جمهوری‌خواهان می‌گویند نباید امتیاز بدهیم و باید چکش و چماق را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سند بایدن تهدید اول آمریکا را چین می‌داند، بیان کرد: چین تنها کشوری است که با آمریکا در رهبری جهان رقابت می‌کند و پیشرفت‌های فناوری، اقتصادی، دفاعی و GDP جهانی این موضوع را نشام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در آماری که صندوق بین‌المللی پول ارائه داده، درآمد ناخالص داخلی آمریکا یک چهارم درآمد ناخالص جهان است. در همین سند می‌گوید در سال ۲۰۳۰ تولید ناخالص چین از آمریکا پیشی می‌گیرد. ایران در رتبه چهاردهم و عربستان در جایگاه هجدهم است.

مسئول سابق اطلاعات سپاه تهدید دوم در سند امنیت ملی بایدن را روسیه خواند و گفت: نظر آمریکا این است که روسیه در جنگ با اکراین تضعیف شد اما هنوز توان تهدید در اروپا و انتقال بی‌ثباتی به سایر مناطق را دارد.

طائب خاطرنشان کرد: بایدن در مورد تهدید سوم می‌گوید آن‌ها دولت‌هایی هستند که دموکراسی آمریکایی را تضعیف می‌کنند و یک مدل حکمرانی جدید به دنیا صادر می‌کنند در مورد تهدید سوم از کشوری نام نمی‌برد اما ایران را کشوری می‌داند که مدل حکمرانی جدیدی ارائه می‌کند.

وی در مورد برنامه آمریکا برای ایجاد ناامنی در روسیه، تصریح کرد: اروپا در حال واگرایی از آمریکا بود و با ایجاد ناامنی در روسیه جلوی این واگرایی گرفته می‌شد؛ چراکه قراردادهای اقتصادی و انرژی که بین اروپایی‌ها به ویژه آلمان با روسیه اتفاق می‌افتاد، دلیلی برای وجود ناتو باقی نمی‌گذاشت و یک اقتصاد راهبردی در حال شکل‌گیری بود.

طائب ادامه داد: آمریکایی‌ها معتقد بودند اگر تحریم اتفاق بیفتد گرانی در روسیه حاکم می‌شود و از طرف دیگر عملیات نرم آمریکایی‌ها هم درون روسیه اتفاقاتی را رقم می‌زند. این جنگ جنگ نیابتی غرب با روسیه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها درگیری تایوان را برای ناامنی در چین طراحی کردند اما موضوع اوکراین این نقشه را برای آن‌ها ناکام گذاشت، اظهار کرد: قرار بود موضوع تایوان زود به نتیجه برسد اما روس‌ها متوجه توطئه آمریکایی‌ها شدند و بازی آمریکایی‌ها به هم خورد.

طائب با اشاره به اینکه مسئله ایران را نیز برنامه‌ریزی کردند تا منطقه را بی‌ثبات کنند، یادآور شد: جنگ درون‌مذهبی در عراق شکل گرفته، مجلس منحل شود و دولت جدید تعیین نشود و عراق با دولت موقت اداره شود که این کار عملی نشد.

مسئول سابق اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی بعدی اغتشاشات را ایجاد کردند و گفتند اگر در این مسئله پیروز شویم و موضوع حوزه‌های فرهنگی (حجاب) و اقتصادی (معیشت) شکل دهیم، وضعیت از تقابل فرهنگی به تقابل اجتماعی تبدیل می‌شود و اکنون گزارش می‌دهند این تقابل از امنیت خارج نشد و نتوانستیم و شکست خوردیم.

طائب با بیان اینکه اکنون یکپارچگی مجلس نمایندگان سنا مطلوب دموکرات‌ها در آمریکا است، افزود: آمریکایی‌ها اکنون پیغام می‌فرستند، مجدداً مذاکرات را آغاز کنیم و می‌خواهند با موضوع هسته‌ای، موشکی، منطقه‌ای، پهپادی و حقوق بشری این مذاکرات انجام شود و در انتها می‌گویند دوباره به مذاکرات برجامی بازمی‌گردند.

این مسئول با اشاره به اینکه طبق نظر آمریکایی‌ها در خصوص جنگ نرم باید ارزش‌هایی که جامعه نسبت به آن عشق دارد را به نفرت تبدیل کنیم و نفرت به ارزش‌های بیگانه را باید به عشق تبدیل کنیم، تصریح کرد: طبق گفته آنان هر کسی که در جنگ نرم توانست جابه‌جایی ذکر شده را انجام دهد، او برنده است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جنگ امنیتی، ادامه داد: آمریکا معتقد است باید قدرت انقلاب اسلامی را با دو فرآیند هویت‌زدایی و هویت‌زایی بکاهیم باید تردید ایجاد کرد و تردید را به بی‌تفاوتی و بی‌تفاوتی تبدیل به گسست اجتماعی شده و آن به گسست بین مردم و حاکمیت و تبدیل نفرت سپس نفرت درونی شود و هر دو طرف را نسبت به حاکمیت مسئله‌دار و درگیر کند.

طائب با بیان اینکه هویت‌زدایی، ایجاد زیرساخت ارتباطی با آحاد مردم و ارتباطات کف خیابانی، گسترش لذت‌گرایی است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها می‌گویند با تولید هیجان و تبدیل هیجان به خشونت و تخلیه آن، خشونت علیه حاکمیت اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه باید در محیط‌های مختلف به اشتراکات‌مان توجه کنیم و در موارد تفرقه‌، با هم گفت‌وگو کنیم، افزود: روند فساد باید عوض شده و تبدیل به سلامت شود، بنابراین همه باید در این راستا تلاش کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه نقشه جهان و هندسه مدیریت جهانی در حال تغییر است، تصریح کرد: زمانی که ما در هندسه جهانی سهمی داشته باشیم، پیشرفت می‌کنیم و وضعیت فرهنگی و سیاسی ما بهتر می‌شود و همه عناصر قدرت ما تقویت می‌شود و سهم بیشتری در جهان داریم. اگر در درون درگیر باشیم این امر محقق نمی‌شود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال دانشجویی در رابطه با خرید سیسمونی نوه رئیس مجلس از ترکیه، گفت: یک مسئله فردی برای رئیس مجلس اتفاق افتاده و خانواده ایشان به ترکیه سفر کردند و از هیچ‌گونه امکانات حکومتی استفاده نکرده‌اند و نه به صلاحیت لطمه می‌زند و نه فسادی دارد و سیستم امنیتی کشور وظیفه برخورد با فساد را دارد.

طائب در پاسخ به سوال رئیس تشکیل دانشجویان ایران اسلامی در رابطه با محکوم کردن نخبگان ورزشی، هنری و سیاسی در اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: هر کسی در کشور اگر تخلف کرد و از چارچوب قانون عبور کرد و جامعه پذیرفت که باید با آنان برخورد شود، روندمان درست می‌شود، آیا سلبریتی‌ها آزاد هستند خلاف کنند و دروغ بگویند؟ اگر دروغ گفت نباید مردم اثبات حرف خود را بخواهند.

وی با بیان اینکه عمده فساد بعد از جنگ آغاز شد زیرا راهبرد آمریکایی‌ها این بود که چون ایران می‌خواهد توسعه دهند و بازسازی کنند نیاز به پول، تخصص و تکنولوژی دارند ما باید فاسدسازی و فاسد نمایی را دنبال کنیم فاسد تنها اقتصادی نبود بلکه سیاسی و امنیتی هم هست، افزود: در دولت کنونی باید بگردی فساد جدید بزرگ پیدا کنی، مدیر را از سیستم امنیتی استعلام می‌گیریم اما اگر مدیر تخلف داشت، اول سیستم امنیتی تابیده داد و در همین دوره اتفاق افتاد و مدیری که تشویق شده بود دستگیر شد.

طائب با بیان اینکه آمریکایی‌ها در زمان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌گفتند ما کاری می‌کنیم ایران نفت بدهد، غذا و دارو بگیرد و در سال ۱۴۰۰، ۱۹ و نیم میلیارد دلار از پول نفت به غذا و دارو هزینه کردیم، تصریح کرد: انحصار غذا در چند نفر بود که در همه دورها بودند تا سیستم امنیتی می‌خواست برخورد کند، می‌گفتند نان به دست نمی‌رسد اما اکنون زیرساخت‌ها درست شد و با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی فساد از بین می‌رود و روند فساد کاهشی و روند برخورد با آن بیشتر خواهد بود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت با کشورهای همسایه نسبت به سال گذشته، گفت: اکنون کشور بی‌ثبات نیست ولی دچار چالش امنیتی هستیم اما نباید بگذاریم کشور تعطیل شود.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه یکی از دانشجویان در خصوص پرونده هواپیمایی اوکراینی گفت: این پرونده در اذهان باز شده ولی هیچکس آن را نمی‌بندد در ماجرای هواپیمای اوکراینی مسئولان قبول کردند و اعلام کردند که خطای اپراتوری بوده و دیه را هم قبول کردند.

طائب افزود: دادگاه باید علنی برگزار شود و همه حرف‌ها گفته شود تا پرونده در افکار عمومی بسته شود. برخی خانواده‌های سانحه هواپیمای اوکراینی نفری ۵ میلیارد تومان دیه گرفتند. خارج نشین‌ها می‌خواهند برای تداوم فشار بر ایران پرونده هواپیمای اوکراینی باز باشد.

همه دنیا به تکثر دستگاه‌های اطلاعاتی رسیده است

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تعدد دستگاه‌های امنیتی در کشور و موازی کاری در این حوزه، گفت: همه دنیا به تکثر دستگاه‌های اطلاعاتی رسیده است.

طائب افزود: در این حالت هم مقابله با دشمن تقویت می‌شود و هم این موضوع به نفع حقوق شهروندی است، چون در برخی موضوعات ممکن است اختلاف نظر بین دستگاه‌های امنیتی پیش بیاید که این اختلاف البته بد نیست و به نفع حقوق شهروندی است.

وی به لزوم هماهنگی دستگاه‌های امنیتی اشاره کرد و اظهار داشت: در کشور دستگاه‌های امنیتی ذیل شورای امنیت ملی فعالیت می‌کنند.

دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد، مقاومت نمی‌کنند درحالیکه قبلاً مقاومت می‌شد

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در خصوص فساد در صنعت فولاد گفت: ۹۲ هزار میلیارد اختلاس فولاد دروغ بزرگ سیاسی بود که درست کردند و کسی هم درباره آن توضیح نمی‌دهد یعنی در طول این دوره فولاد درآمد داشته و به هیچ جا نداده و آش را با جاش برده‌اند؟ این دروغ را درست کرده‌اند.

طائب با بیان اینکه هرچقدر جلوتر می آییم روند مبارزه با فساد راحت تر می‌شود، گفت: در این دولت برای مبارزه با فساد، مقاومت نمی‌کنند درحالیکه قبلاً مقاومت می‌شد.

وی افزود: راهبرد آمریکا و اسرائیل در دوران سازندگی بعد از جنگ، فاسدسازی و فاسدنمایی در کشور بود که البته فاسد فقط اقتصادی نبود، هم فاسد امنیتی، هم فاسد سیاسی را در دستور کار داشتند.

طائب با بیان اینکه روند فساد در کشور کاهشی است، افزود: در این دولت باید بگردید تا فساد جدید بزرگ را پیدا کنید.

مسئول سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه دستگاه‌های امنیتی بیان می‌کنند که از آشوب‌های اخیر مطلع بودند، چرا در صورت مطلع بودن، کاری انجام نداده‌اند، گفت: در جنگ سخت و نرم وظیفه سیستم امنیتی این است که اطلاع دهد دشمن چه تحرکی می‌خواهد داشته باشد؟ اما این بدان معنا نیست که در جنگ سخت عملیاتی که انجام می‌دهید، می‌توانید جلوی عملیات را بگیرید.

طائب افزود: اردیبهشت‌ماه از سند آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها سند درآورده و دسترسی داشتیم که می‌خواهند بر مبنای هسته‌محور و محله‌ور و ارتباط عمودی اغتشاش کنند، طبق اسناد موجود، از مهرماه با آغاز دانشگاه‌ها این اغتشاشات آغاز می‌شود اما با وقوع آن حادثه، این کار زودتر اتفاق افتاد و در آن زمان ناجا نیز درگیر مراسم اربعین بود.

وی در خصوص روند بابک زنجانی نیز گفت: در خصوص مسئله بابک زنجانی، او باید عمده پول‌ها را به بیت‌المال بازگرداند و پول که تمام شد باید مجازات شود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشور، افزود: در خصوص مسئله حجاب باید در گام اول در بحث معروف و منکر بودن صحبت کرد و در رابطه با مطالبات، دولت در حال احصای آن بوده و اگر مسئولی توان ندارد باید مطالبه کنیم تا جابه‌جا شود و مردم حق رأی دارند و اگر انتخاب کردند باید پای رأی خود بایستند.

طائب دشمن می‌خواهد جامعه دانشگاهی ما را دو پارچه کند و در اغتشاشات اخیر فردی که مجرم بوده جای رفعت ندارد و فردی که با هیجان آمده فرق دارد زیرا او می‌فهمد که اشتباه کرده است، گفتنی است در این جریان سه دسته آدم دارم که تنها باید با یک دسته برخورد کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.