تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 8:06
کد خبر : 10340

ایران یکی از پنج قدرت نظامی اول دنیا در دریانوردی است

ایران یکی از پنج قدرت نظامی اول دنیا در دریانوردی است
جانشین فرمانده نداجای ناوگان جنوب گفت: امروزه به برکت فعالیت های نیروی دریایی و با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر انجام دریانوردی بین المللی، کشور ایران یکی از پنج قدرت نظامی دریایی اول دنیا است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، دریادار جلیل مقدم سه شنبه شب به مناسبت دهه کرامت (از میلاد حضرت معصومه تا میلاد امام رضا) در جمع مردم حاضر در حسینه حضرت زینب (س) شهر ایلام اظهار کرد: جمهوری اسلامی با بهره مندی از سه هزار کیلومتر مرز دریایی در جهان مطرح است و برخورداری از این نعمت الهی نقش مهمی در جایگاه سیاسی اجتماعی اقتصادی ایران در سطح جهان دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین منابع نفت و گاز دنیا در دریاها است، تاکید کرد: ۲۵ درصد منابع نفت و گاز جهان در خلیج فارس است و وجود این منابع، اهمیت آبراه ها را برای جمهوری اسلامی مشخص و پیشرفت تکنولوژی در ارتباطات، ساخت بنادر، تقویت کشتی ها و ناوبری ها را مهم و با اهمیت کرده است.

دریادار مقدم یادآور شد: از مهم ترین و اساسی ترین مولفه های قدرت نظامی هر کشوری دسترسی به دریا و آب های آزاد و در ایران اسلامی نیز عمده ناوگان دریایی ناوگان جنوب کشور است و ناوگروه های اعزامی کشور به ماموریت های دریایی از سوی بنادر جنوبی عزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه امروزه توسعه سواحل و دسترسی به آب های آزاد مورد توجه دولت ها قرار دارد چرا که بیش از ۸۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود، ادامه داد: نیروی دریایی ایران در دریای سرخ برای مقابله با دزدی هایی دریایی و به زعم ما تروریسم اقتصادی آبی و به منظور تامین منافع جمهوری اسلامی حضور دارد.

دریادار مقدم اضافه کرد: منطقه دوم ولایت دریایی ما با ۱۰ هزار نفر در جاسک باعث امنیت آن منطقه شده است و یکی از مولفه های قدرت دریایی ساخت بنادر و اسکله ها و در راستای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در چند سال اخیر گام های موثری از جمله در سواحل مکران برداشته شده است.

جانشین فرمانده نداجای ناوگان جنوب افزود: امروز جوانان ایرانی با ساخت هشت ماهه ناوشکن تمام ایرانی دنا که از یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه تشکیل شده و دنیا مقهور عظمت، قدرت، فناوری و ساختار این ناوشکن تمام ایرانی شده است و ما در سامانه های مخابراتی و ارتباطی دریایی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم و در سفر طولانی دریایی اخیر هیچ گاه ارتباط این سامانه با مرکز قطع نشد و امروز آرزوی کشورهای دنیا دستیابی به این سامانه جنگالی ایران است.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی از ظرفیت زیردریایی‌های تاکتیکی مدرن و پیشرفته بهره مند و به اذعان آمریکایی ها یکی از مولفه های قدرت ایران همین زیردریایی ها بوده و تکنولوژی های مدرنی در حوزه موشک های هوشمند زیردریایی و دریایی در کشور بومی سازی شده است.

دریادار مقدم اضافه کرد: اولین دریانوردی دهه هشتادی های کشور در ماموریت هشت ماهه اخیر انجام شد و میانگین سنی افراد شرکت کننده در این دریانوردی دوره کره زمین ۳۰ سال بود و ناوگروه نظامی ۸۶ وحشی ترین و متلاطم ترین دریاها و اقیانوس ها را پیمود و در این ماموریت دریانوردان از نرم افزار ویژه ای ساخته نخبگان حوزه صنعت و دانشگاه که وضعیت آب و هوایی را به صورت لحظه ای رصد و گزارش می کند، بهره بردند.

وی تاکید: پیام روشن این دریانوردی طولانی مدت و موفقیت آمیز به دشمنان این بود که ناوگان دریایی ایران اسلامی در هر جایی که تشخیص دهد، مقتدرانه و در امنیت کامل توان حضور و پهلوگیری را دارد و فرزندان دلیر ایران اسلامی در نیروی دریایی چشمان بینای ملت ایران اسلامی در دریاها هستند و با اقتدار در برابر هر تجاوزگری می ایستد.

دریادار مقدم ادامه داد: استکبار جهانی و ایادی آن در منطقه با استفاده از امپراطوری رسانه ای خود برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه به ویژه در بین جوانان تلاش می کنند و امروز باید واقعیات ها و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی برای عموم مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان به درستی تبیین تا موجب ایجاد امید و نشاط در جامعه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.