تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 5:51
کد خبر : 4487

ایران نمی‌تواند بپذیرد از مجاورت مرزهای خود مورد تهدید واقع شود

ایران نمی‌تواند بپذیرد از مجاورت مرزهای خود مورد تهدید واقع شود
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران نمی‌تواند بپذیرد که از مجاورت مرزهای خود مورد تهدید واقع شود.

به گزارش نسیم صبا از مهر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه‌ها و مواضع صادره برخی کشورها از جمله کشورهای آلمان و آمریکا در مورد حمله نیروهای مسلح کشورمان به مقر گروهک‌های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق، عملیات تروریستی در خاک جمهوری اسلامی ایران انجام داده و به اغتشاشات داخلی در ایران دامن می‌زنند را مردود دانست و به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران کرارا از مقامات دولت مرکزی عراق و همچنین مسئولان اقلیم خواسته است تا با اِعمال حاکمیت سرزمینی و برخورد حداکثری، مانع از فعالیت عناصر و گروه‌های تجزیه طلب و تروریست که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، شوند.

کنعانی در ادامه اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف چه در قالب یادداشت رسمی و چه ملاقات‌های متعدد در تهران، بغداد و اربیل، اعتراض شدید خود نسبت به میزبانی اقلیم و تحرکات گروه‌های تروریستی ضدایرانی از مبدأ خاک عراق در منطقه اقلیم را اعلام کرده و بی گمان نمی‌تواند بپذیرد که از مجاورت مرزهای خود مورد تهدید واقع شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: همانطور که قبلاً هم هشدار داده شده، جمهوری اسلامی ایران بر اساس قواعد حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد، حق خود برای دفاع از امنیت ملی در برابر اقدامات تجاوز کارانه از مبدأ هر قلمرویی را محفوظ می‌دارد و قاطعانه با هر گونه اقدامات تروریستی مقابله می‌کند.

کنعانی تاکید کرد: متاسفانه کشورهای صادر کننده بیانیه، ضمن نقض مسئولیت بین المللی خود در مبارزه با تروریسم، همچنان به عادت مألوف تأسف‌بار خود در رفتار گزینشی و تبعیض آمیز ادامه داده و در حالی چنین بیانیه‌های یکجانبه ای را صادر می‌کنند که نسبت به مداخلات و نقض حاکمیت کشورهای منطقه توسط خود یا سایرین بی تفاوت هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد برخلاف کشورهای صادر کننده بیانیه، جمهوری اسلامی ایران بر تعهدات و تلاش‌های بین المللی خود در راستای پیشگیری و مبارزه موثر با تروریسم ثابت قدم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.