تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 12:09
کد خبر : 2013

ایران در برابر قطعنامه‌های آژانس سکوت نمی‌کند

ایران در برابر قطعنامه‌های آژانس سکوت نمی‌کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:تصمیم ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی و خاموش کردن برخی دوربین های فرا پادمانی اثبات می کند که ایران در مقابل قطعنامه‌های آژانس ساکت نخواهد نشست

به گزارش نسیم صبا:فدا حسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد درباره قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام گفت: مفاد و ماهیت این قطعنامه کارشناسی شده نیست و همزمان با سفر رافائل گروسی به سرزمین اشغالی صادر شده است و این قطعنامه زیر فشار لابی صهیونیستی تدوین شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تاکنون سابقه نداشته که ماهیت مستقل فنی و کارشناسی آژانس اینگونه زیر سوال برود گفت: صدور قطعنامه ضد ایرانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضربه‌های جبران‌ناپذیر به رسالت این سازمان وارد کرده است.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این اقدام صلاحیت فنی و کارشناسی‌اش را نزد افکار عمومی جهان از دست داد.

وی افزود: آمریکا و طرف غربی پشت صحنه این سناریوی تصویب قطعنامه هستند تا افکار عمومی را از بحران اوکراین منحرف کنند، زیرا با وقوع تحولات اوکراین از نظر غربی‌ها برجام از دستورکار خارج شد، در شرایط کنونی آمریکا و غرب به جنگ اوکراین وارد شده‌ و بر شعله‌ور شدن آتش جنگ کمک می‌کنند لذا ممکن است جنگ را به سمتی کشیده شود که آمریکایی‌ها در آن گرفتار شوند لذا به این راهبرد روی آوردند تا افکار عمومی دنیا از جنگ اوکراین به سمت و سوی برجام منحرف شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تصمیم ایران برای افزایش ظرفیت غنی‌سازی و خاموش کردن برخی دوربین های فرا پادمانی اثبات می کند که ایران در مقابل قطعنامه‌های آژانس ساکت نخواهد نشست و برای تامین منافع ملی ملت ایران کوتاهی نخواهد کرد. هر وقت نیاز باشد از موضع اقتدار وارد عمل خواهیم شد تا غرب بداند جمهوری اسلامی در موضع ضعف نیست.

به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه ۱۸ خرداد(به وقت وین)، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دومین قطعنامه دو سال اخیر علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را صادر کرد و مدعی شد؛ جمهوری اسلامی همکاری لازم را با آژانس انجام نداشته و این نهاد عمیقا نگران فعالیت‌های هسته‌ای ایران است. پیش‌نویس قطعنامه انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا علیه ایران که روز سه‌شنبه به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه شده بود، شامگاه چهارشنبه با سی رای مثبت، ۲ رای منفی چین و روسیه و آرای ممتنع هند، پاکستان و لیبی به تصویب رسید. پیش از تصویب این قطعنامه «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود (نهم خرداد-٣٠ ماه مه) مدعی افزایش ۱۸ برابری غنی‌سازی اورانیوم در ایران و نیز وجود مکان‌های پنهان غنی‌سازی شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.