تاریخ انتشار : شنبه 15 مرداد 1401 - 5:14
کد خبر : 3215

اولویت اول ما اتمام اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان کرمان

اولویت اول ما اتمام اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان کرمان
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اولویت اول استان کرمان را اتمام اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان کرمان دانست.

به گزارش نسیم صبا از مهر، نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس جمهور امروز برگزار گردید در این جلسه دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تشکر از برگزاری این نشست قبل از سفر دولت به استان کرمان بیان داشت امیدوارم با حضور رئیس جمهور و وزرای محترم دولت شاهد بهبود شرایط معیشتی و رفاهی مردم باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور محترم گفت آنچه مسلم است بحران بی آبی شرایط خاصی برای کرمان و راور ایجاد نموده و لذا اولویت اول ما اتمام اجرای خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان کرمان می‌باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان نمود سیل اخیر اسیبهای بسیار زیادی به استان کرمان به ویژه در شهرستان‌های رفسنجان، شهربابک و کرمان و راور وارد نموده که انتظار داریم با دستور ویژه رئیس جمهور محترم در اسرع وقت بودجه‌های لازم برای حل مشکلات مردم تخصیص یابد.

عضو شورای عالی هماهنگی سران قوا یکی از مشکلات مهم کنونی استان را لغو تفویض اختیارات شورای عالی معادن برای استان دانست و گفت از رئیس جمهور محترم انتظار داریم این تصمیم غیر کارشناسی وزارت صمت را اصلاح تا مردم مظلوم استان از ظرفیت معادن متعلق به خود استفاده نمایند ضمن آنکه حقوق دولتی قانونی قابل پرداخت به استان نیز باید کامل اجرا شود.

پورابراهیمی در ادامه افزود مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیازمند طرح جامع ایست که باید با هماهنگی دولت و ارکان نظام در سطح ملی و منطقه‌ای مصوب و اجرایی شود البته در کنار منابع مالی مردم که خودجوش ارائه می‌کنند ردیف بودجه مصوب دولت نیز نیاز دارد که به صورت ویژه در دستور کار دولت باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه از انتخاب استاندار بسیجی و فعال استان کرمان دکتر فداکار و زحمات ایشان در طول ایام اخیر تشکر و قدردانی کرد و بیان داشت امیدوارم دولت محترم با افزایش اختیارات استانداران شاهد افزایش کارآمدی مدیریت‌های استانی باشند.

پورابراهیمی در ادامه افزود خوشبختانه علی رغم مشکلات داخلی و گرفتاری‌های تحریمی کشور طرح‌های مهم اقتصادی استان به ویژه مرکز استان متوقف نشده و با حمایت دولت سیزدهم بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های اقتصادی شامل تولید سلول‌های خورشیدی، الکترود گرافیتی، لاستیک‌های فوق سنگین، وغیره آغاز به کار نموده است.

پورابراهیمی در ادامه گفت با توجه به شرایط خاص استان کرمان انتظار داریم سفر دولت به استان دو روزه باشد تا مسائل استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.