تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 10:50
کد خبر : 1623

انتشار لیست کامل و ارائه جزئیات ابر بدهکاران بانکی

انتشار لیست کامل و ارائه جزئیات ابر بدهکاران بانکی
مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی قطعا گزارش همکاری یا تخلف بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را به صورت فصلی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دیوان محاسبات کشور ارائه‌ می‌کند.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: این اطلاعات که با راستی‌آزمایی همراه خواهد بود شامل: مانده تسهیلات و تعهدات کلان و میزان پرداختی و مانده تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط و میزان پرداختی هریک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به تفکیک هر یک از اشخاص با تعریف شورای پول و اعتبار (مرتبط یا ذی‌نفع واحد)، نرخ سود، مدت بازپرداخت، دوره تنفس، وضعیت بازپرداخت (جاری، سررسید گذشته، معوق یا مشکوک‌الوصول)، نوع و میزان وثیقه دریافت شده خواهد بود.

وی افزود: بانک مرکزی قطعاً گزارش همکاری یا تخلف بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را به صورت فصلی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و دیوان محاسبات کشور ارائه می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سال گذشته یکی از محورهای برنامه‌های وزرات اقتصاد انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی بود. محوری که رهبر انقلاب هم بر اجرایی شدن آن تأکید کرد.

پس از آن در روزهای گذشته بانک‌های دولتی به انتشار اسامی بدهکاران بالای ۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت. اسامی که هرچند بدون جزئیاتی از قبیل مبلغ تسهیلات و تاریخ اخذ تسهیلات بود ولی گام رو به جلویی به حساب می‌آمد.

وزیر اقتصاد هم در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص گام بعدی دولت در زمینه ایجاد شفافیت در نظام بانکی کشور چیست، گفت: گام بعدی دقیق‌تر کردن این فهرست است و همانطور که اشاره شد، الان این فهرست به جهت جزئیات می‌تواند کامل‌تر بشود. به عنوان مثال رقم دقیق بدهی‌های مشکوک‌الوصول بدهکاران بزرگ بانک‌ها در اینجا درج نشده است و ممکن است این سوال مطرح شود که چرا این اتفاق نیفتاده است؟ چون اختلافات حقوقی وجود داشت و امروز در هیئت دولت نیز ریاست محترم جمهوری هم تأکید کردند، که تا حد ممکن این اطلاعات باید دقیق باشد تا از مردم و فعالان اقتصادی حقی در این زمینه تضییع نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.