تاریخ انتشار : جمعه 5 فروردین 1401 - 20:49
کد خبر : 1397

امیر عبداللهیان: نتایج تحولات را به نفع کل منطقه و لبنان می‌بینیم

امیر عبداللهیان: نتایج تحولات را به نفع کل منطقه و لبنان می‌بینیم
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران نتایج تحولات منطقه را به نفع کل منطقه می‌داند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا ، صبح امروز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و در خصوص موضوعات مختلف مربوط به گسترش مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و شرایط بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آورد.

در این دیدار امیرعبداللهیان اظهار داشت: ما با دقت تحولات لبنان را دنبال می‌کنیم و دوست و حامی این کشور در روزهای دشوار و در دوره‌های آرامش آن هستیم. ما آمادگی داریم در شرایط سخت کنونی لبنان، همه گونه همکاری را با این کشور دوست خودمان داشته باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سرعت بالای تحولات در منطقه بیان کرد: ما نتایج این تحولات را به نفع کل منطقه و لبنان می بینیم. وی افزود ما بر اساس اطلاعاتمان نسبت به آینده منطقه و همچنین نتایج مذاکرات خوشبین هستیم.

امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود جهت نقش آفرینی در حل و فصل بحران یمن تاکید کرد. وی همچنین اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران از روابط منطقه‌ای و عربی سوریه استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام رئیسی، دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس‌جمهور لبنان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران را اعلام نمود.

در این ملاقات میشل عون نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی کشورش اظهار داشت: هر گونه مشکلی در منطقه بر لبنان تأثیر منفی و بروز هر مشکلی در لبنان بر منطقه تاثیر نامطلوب دارد. وی افزود متاسفانه ما در منطقه ای زندگی می کنیم که در آن شبکه‌ای از مشکلات وجود دارد. کشورهای عربی دچار تشنج هستند و ما از مشکل آوارگان سوری رنج می‌بریم؛ لذا باید به سمت ثبات پیش برویم. رئیس جمهور لبنان افزود مقاومت لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز هست در جنوب این کشور رشد کرد و موجبات آرامش خیال کشور ما از اشغال را فراهم آورد؛ اما لبنان بابت همین مقاومت تحت فشار قرار می دهند.

رئیس جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد مذاکرات وین به نتایج موفقیت آمیز برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.