تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 5:20
کد خبر : 2892

اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است/ آنان نیازمند برجام هستند نه ما

اقتصاد آمریکا در حال فروپاشی است/ آنان نیازمند برجام هستند نه ما
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا در حال فروپاشی اقتصادی است و اکنون آنان به برجام نیازمند هستند.

به گزارش نسیم صبا:عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تحولات اخیر صحنه بین الملل نشان می‌دهد دیگر موضوعی به نام تفوق یا برتری آمریکایی وجود ندارد، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در حال فروپاشی اقتصادی هستند و این موضوع دیر یا زود رخ خواهد داد چرا که آثار آن کاملاً هویداست.

بایدن برای گدایی نفت به منطقه آمد

وی بیان کرد: بدهی آمریکا وسیع و بالغ بر ۲۷ تریلیون دلار است که این مسئله «جو بایدن» را به گدایی نفت در منطقه کشاند. آمریکایی‌ها همچنان بر طبل تفرقه و فتنه گری در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه می‌کوبند چرا که می‌بینند کشتی حکمرانی شبیه به تایتانیک آنان در حال غرق شدن است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته آمریکایی‌ها نمی‌خواهند این موضوع را باور کنند و رسانه‌های آنان به گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویی آنان همچنان تحولات بین المللی را رقم می‌زنند در حالی که مجدداً فضای چند قطبی در جهان حاکم شده است و نظم نوین دیگری در سطح بین المللی در حال شکل گرفتن است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این نظم جدید جهانی جایگاه ویژه‌ای دارد و علی رغم همه فشارهای به قول آنان فلج کننده، از رتبه ۱۷ اقتصاد جهانی بر اساس آمارهای مراجع رسمی بین المللی، در حال رسیدن به رتبه اقتصادی ۱۴ هستیم.

حجم بدهی‌های آمریکا ۲۷ تریلیون دلار است

مقتدایی اظهار داشت: ایران کمتر از هشت میلیارد دلار بدهی دارد در حالی که حجم بدهی‌های آمریکا ۲۷ تریلیون دلار است. چین اکنون در جایگاه مرتفع‌تری ایستاده، روسیه نیز در اروپا حرف‌های جدیدی را دیکته می‌کند و وضعیت ایران در منطقه غرب آسیا هم کاملاً رو به جلو و پیشرفت است. همه اینها نشان می‌دهد اگر روزگاری ایران به برجام نیاز داشت، اکنون آمریکایی‌ها به برجام نیازمند هستند.

وی ادامه داد: فرار آمریکا از افغانستان و منطقه و اینک حضور آنان در عربستان آن روی دیگر سکه فرار است. آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که بتوانند نفت خود را تأمین کنند و جلوی انتقال نفت به اروپا و چین را بگیرند. اگر آمریکایی‌ها در مقطعی هم به نتیجه دلخواه خود در این باره برسند، اما در درازمدت به آن دست نمی‌یابند.

برجام دیگر برای ما ضرورت ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دیگر چیزی به اسم ضرورت برجام برای ما وجود ندارد و آمریکایی‌ها هستند که باید با درک عمیق شرایط کمک کنند تا زوالشان دیرتر اتفاق بیفتد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره تأثیر سفر اردوغان و پوتین به ایران، گفت: ایران در کانون مذاکرات قرار گرفته و حضور رؤسای جمهور ترکیه و روسیه به ایران نشان داد جایگاه منطقه‌ای ایران بسیار ممتازتر از گذشته شده و همین امر استدلالی است که ما براساس آن می‌گوئیم به جای فکر کردن به برجام، الان باید به پسابرجام و موقعیت ایران توجه کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.