تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 8:24
کد خبر : 3580

اظهارات مقام ارشد ترکیه درباره میزان انتقال غلات از بنادر اوکراین

اظهارات مقام ارشد ترکیه درباره میزان انتقال غلات از بنادر اوکراین
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که ۶۵۶ هزار و ۳۴۹ تُن غلات از بنادر اوکراین به بازارهای جهانی منتقل شده و بیش از ۲۵ میلیون تن غلات نیز در اسرع وقت ارسال خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه با شرکت در یک نشست خبری در استانبول اعلام کرد که از اول آگوست تاکنون ۵۱ فروند کشتی برای حمل غلات حرکت کرده اند که از این تعداد ۲۷ کشتی از بنادر اوکراین خارج و ۲۴ کشتی نیز وارد این کشور شده‌ اند.

وزیر دفاع ترکیه که به همراه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از مرکز هماهنگی مشترک انتقال غلات در استانبول بازدید می‌کرد، در ادامه افزود: در این مدت ۶۵۶ هزار و ۳۴۹ تُن غلات از بنادر اوکراین به بازارهای جهانی منتقل شده است.

وی همچنین با بیان اینکه خطر بحران انرژی و غذا به دلیل درگیری‌ها در اوکراین افزایش یافته است، اضافه کرد: ایجاد یک کریدور دریایی برای حمل و نقل ایمن محموله‌های بیشتر به یک ضرورت تبدیل شده و بیش از ۲۵ میلیون تن غلات اوکراین در اسرع وقت به کشورهای نیازمند ارسال خواهد شد.

خلوصی آکار با تاکید بر توافق میان رهبران ترکیه، روسیه و اوکراین در ماه گذشته میلادی برای حل این موضوع افزود: پیگیری توافق صورت گرفته توسط نمایندگان ویژه انجام می‌گیرد و فعالیت‌ها طبق برنامه ریزی صورت گرفته ادامه دارد.

این مقام ترکیه همچنین با اشاره به افزایش شمار کارکنان مرکز هماهنگی انتقال غلات اوکراین در استانبول تاکید کرد که هیچ نیروی نظامی در این مرکز فعالیت نمی‌کند.

آکار در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های این مرکز کمک زیادی به غلبه بر بحران غذا به ویژه کاهش قیمت محصولات غذایی می‌کند، افزود: کریدور غلات می تواند الگوی اقدامات دیگری از جمله در خصوص هیئت اعزامی سازمان انرژی هسته‌ ای به زاپوریژیا در اوکراین باشد و مذاکراتی در این رابطه هم در حال انجام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.