تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 8:14
کد خبر : 4652

استاندار کرمان: ظرفیت‌ سازمانها برای ازدواج آسان به کار گرفته شود

استاندار کرمان: ظرفیت‌ سازمانها برای ازدواج آسان به کار گرفته شود
استاندار کرمان کمک به ازدواج آسان و پیگیری آن را مهمترین راهکار برای تنظیم خانواده دانست و گفت: دستگاه‌های اداری ظرفیت‌های خود را برای بحث ازدوج آسان در دستور کار قرار دهند.

به گزارش نسیم صبا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست تنظیم خانواده استان با تاکید بر الزام حضور دستگاه‌های مربوطه در جلسات آینده این ستاد ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان امر می‌تواند با اجرای برنامه‌های راهبردی دولت در ارتباط با مشوق‌های حمایتی از زوج‌های جوان در ترویج فرزندآوری به معنای واقعی فرهنگ‌سازی‌های لازم در جامعه را صورت دهد. استاندار کرمان: ظرفیت‌ سازمانها برای ازدواج آسان

استاندار کرمان تصریح کرد: دولت برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش نرخ فرزندآوری در حوزه‌های مختلف ویژه زوج‌های جوان دارد که دستگاه‌های اجرایی باید طبق قوانین و مصوباتی که ارسال شده نسبت به تبیین این برنامه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی، ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری را یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های مختلف در حوزه توسعه جمعیتی دانست و گفت: در بحث ناباروری نیز آمارها عجیب است؛ متاسفانه میانگین سن ازدواج کشور بالا رفته است و ضرورت دارد در حوزه جوانان اقدامات لازم برای ترغیب به تشکیل خانواده و فرزندآوری صورت گیرد و میانگین سنی کاهش پیدا کند.

فداکار گفت: تسهیلات فرزندآوری، وام ازدواج و ودیعه مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد اما از آنجا که بانک‌ها یکسری محدودیت‌ها دارند و قاعده منابع و مصارف یک اصل در بانک‌هاست لذا در نشستی با هماهنگی دایره اعتبارات با ارائه آمارها و مستندات می‌توان برنامه‌ای برای تسهیلات در این حوزه ارائه داد.

وی در بحث اجرای مصوبات قانونی در دستگاه‌های اجرایی نیز اظهارداشت: اجرای مصوباتی مانند مرخصی‌های ساعتی برای مادران در دستگاه‌ها لازم است و در غیر این صورت برخورد می‌شود. استاندار کرمان همچنین بر معرفی گروه های محروم و زیرپوشش نهادهای حمایتی برای دریافت وام ناباروری تاکید کرد.

لینک خارجی لینک داخلی استاندار کرمان: ظرفیت‌ سازمانها برای ازدواج آسان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.