تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 10:31
کد خبر : 1604

استاندار کرمان: روستاها به محل زیست دلپذیر تبدیل نشده‌اند

استاندار کرمان: روستاها به محل زیست دلپذیر تبدیل نشده‌اند
استاندار کرمان گفت: باوجود زحماتی که در روستاها کشیده شده است اما به مکان زیست دلپذیر برای مردم تبدیل نشده‌اند.

به گزارش نسیم صبا:علی زینی‌وند در دیدارِ مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد عنوان کرد: بنیاد مسکن به نهادی بالنده و تاثیرگذار تبدیل شده که بسیاری از شئون مهم زندگی مردم به آن وابسته است.

وی بنیاد مسکن را جزوی جدایی ناپذیر از زندگی مردم و یکی از مجموعه های فعال و موثر در بحران‌هایی چون سیل و زلزله دانست و بیان داشت: ضمن آنکه باید فضای مناسب و مطلوب برای زیست بخش عمده ای از مردم در روستاها و شهرهای کوچک فراهم شود که بخش عمده آن توسط بنیاد مسکن محقق می شود.

زینی‌وند به چهره نامطلوب حاشیه نشینی ها نیز اشاره داشت و گفت: ما نتوانستیم از روستاها و شهرهای کوچک محافظت کنیم که شاهد مهاجرت ها نباشیم.

وی با بیان اینکه روستاها در بی توجهی تاریخی به سمت مهاجرت رفته اند، تصریح کرد: بهترین طراحی و فضاسازی را با قیمت ارزان می شود در روستاها ایجاد و فضا را برای ماندگاری جمعیت فراهم کرد.

استاندار کرمان مطالعه طرح های آبخیزداری و سیلبند در دشت های سیلابی روستانشین را مورد تاکید قرار داد و افزود: باوجود زحماتی که در روستاها کشیده شده اما به مکان زیست دلپذیر برای مردم تبدیل نشده‌اند.

وی ابراز داشت: کار و تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهش مسکن بسیار عالی و باعث افتخار است.

رتبه برتر بنیاد مسکن کرمان در مقام سازی روستایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز از رتبه برتر استان در مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نام برد.

سیدمصطفی آیت اللهی موسوی با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و زیرمجموعه آن گفت: طرح های هادی روستایی از مهمترین خدمات بنیاد مسکن و زیر مجموعه آنها است.

افزایش ضریب دانش در حوزه احداث مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه از مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی واحدهای مسکونی روستایی خبر داد و گفت: نوع خدمت بنیاد مسکن در جنوب استان، جنگ با محرومیت در بخش مسکن است.

علی اکبر سلطانی‌نژاد بیان داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان برای تولید مسکن در پنج هزار و ۶۰۰ روستا و بالغ بر ۷۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر خدمت می‌کند.

وی با اشاره به تهیه و اجرای طرح هادی ۲ هزار و ۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، از بازنگری این طرح‌ها در بازه زمانی ۱۰ ساله خبر داد.

سلطانی‌نژاد افزود: استان کرمان به لحاظ ساخت مسکن روستایی در سطح کشور پیشرو است و از حیث بازنگری و تامین اعتبار و به‌روز کردن طرح هادی رتبه اول را دارد.

وی گفت: استفاده از دانش در مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در عنوان سال ۱۴۰۱، در حوزه ساخت مسکن به دلیل ماهیت آن حتما دخیل است و باید ضریب آن را بالاتر ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان به ۲ سیل دی ماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: مصوبه هیات دولت برای کمک بلاعوض به واحدهای آسیب دیده ابلاغ شده و ۵۰ درصد آن را دریافت کردیم و بازسازی شروع شده است، به محض دریافت مصوبه برای سیل دوم نیز کار پیگیری می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.