تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مهر 1401 - 8:47
کد خبر : 4453

استاندار کرمان: ایجاد زیرساخت‌ها، اولویت نخست در برگزاری سومین سالگرد شهید سلیمانی است

استاندار کرمان: ایجاد زیرساخت‌ها، اولویت نخست در برگزاری سومین سالگرد شهید سلیمانی است
استاندار کرمان گفت : ایجاد زیرساخت‌های اولیه مانند تامین آب، برق، گاز، تلفن همراه و راه‌های دسترسی مناسب، اولویت همه ما برای برگزاری سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، باید باشد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست ستاد ترویج مکتب حاج قاسم در کرمان افزود: در حوزه برگزاری سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی کارها به ۲ بخش تقسیم شده که یک بخش خود مزار شهید و یک بحث هم تامین زیرساخت‌های این مکان است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زیرساخت‌ها در مجموعه گلزار شهدای کرمان تاکید کرد: هم اکنون نیز مردم برای زیارت مزار شهید سلیمانی مشکل دارند و رفتن به این مکان تبدیل به یک مشکل شده از این رو مردم رصد می‌کنند چه ساعتی به این مکان بروند تا به ترافیک بر نخورند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه امیدواریم زیرساخت‌ها قبل از برگزاری آیین سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی آماده شود، اظهارداشت: راه‌های دسترسی به مجموعه گلزار شهدای کرمان ساماندهی شود تا مردم راحت‌تر بتوانند به این مکان بروند.

وی با بیان اینکه موضوعاتی مانند پارکینگ در مجموعه گلزار شهدای کرمان باید برای مردم تعیین تکلیف شود تصریح کرد: در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها کارها در حوزهای مختلف آغاز شده است.

فداکار با اشاره به اینکه زیرساخت‌های اولیه حتما برای سالگرد شهادت شهید سلیمانی باید آماده شود، تصریح کرد: امسال تعداد افرادی که به گلزار شهدا کرمان برای شرکت در سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی خواهند آمد با سال‌های قبل قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: سال‌های قبل به دلیل فراگیری کرونا محدودیت‌های سفر حاکم بود اما امسال این محدودیت‌ها نخواهد بود و علاوه بر خانواده‌ها، گروه‌های دانش‌آموزی، گروه‌های دانشجویی، صنفی و خانواده شهدا در مراسم سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور خواهند داشت از اینرو برای موضوع اسکان، خوراک و پاسخ‌دهی به نیازهای گوناگون زائران باید آماده باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به اهمیت مردمی‌سازی کارها در مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: متصدیان امور مردمی‌سازی را حتما پیگیری کنند ما هم حتما کمک می‌کنیم این کار به صورت جدی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت حسینیه‌ها و مساجد در برگزاری سومین مراسم سالگرد شهید سلیمانی باید بهره برد، تاکید کرد: برای سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در شرق، جنوب استان، بخش‌هایی از شمال استان کرمان و در دانشگاه‌ها برنامه‌های جدا در نظر گرفته شود.

تلاش برای جذب اقشار خاکستری در برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تمرکز ویژه برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدا خواهد بود، گفت: ستاد اسکان در ایام سالگرد شهادت به صورت ویژه فعال خواهد شد و از ظرفیت مدارس، مساجد، تکایا و مهمانسراهای اطراف گلزار استفاده خواهیم کرد.

رحمان جلالی با اشاره به اینکه تلاش شده برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی بتواند اقشار خاکستری را جذب کند خاطرنشان کرد: برای سومین سالگرد ویژه برنامه ساعت شهادت را خواهیم داشت که از شبکه یک پخش می شود و هم‌اینک نیز این برنامه پنجشنبه شب‌ها در حال پخش است.

وی گفت: برای برگزاری برنامه‌های سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سه مکان بیت الزهرا، گلزار شهدا و مصلی در نظر گرفته شده که میهمانان ویژه برنامه‌ها در شمال، جنوب، شرق و غرب استان کرمان حضور پیدا می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه اجلاسیه نهایی مراسم سومین سالگرد شهاد حاج قاسم سلیمانی در مصلی کرمان است، تصریح کرد: پارسال در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی رزمایش کمک های مؤمنانه، افتتاح پروژه‌های آبرسانی و محرومیت زدایی و آزادی زندانیان انجام شد که کارهای بزرگی بود.

وی افزود: کتاب «نظام فکری تربیتی حاج قاسم» توسط کمیته علمی پژوهشی ستاد ترویج مکتب حاج قاسم با ۱۵۰ مؤلفه برگرفته از خطبه متقین نهج البلاغه رونمایی خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.