تاریخ انتشار : شنبه 18 تیر 1401 - 5:30
کد خبر : 2664

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون استان کردستان:

آیت‌الله رئیسی در دیدار جمعی از علما و روحانیون استان کردستان:
رئیس جمهور «تکفیر و تفرقه» را دو ابزار دشمن برای فتنه گری در جهان اسلام دانست و گفت: کردستان از این آزمونها سربلند بیرون آمده است و جای جای این استان گواهی می‌دهد که مردان و زنان این سامان، چگونه در مقابل هجوم ضدانقلاب و معاندین مردانه و دست در دست یکدیگر ایستادگی کردند.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، در دیدار جمعی از علما و روحانیون اهل تسنن و تشیع استان گفت: علما و روحانیون به عنوان میراث‌داران انبیا، امروز متولی اصلی صیانت از جامعه در مقابل هجمه های نظری دشمنان هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم این سامان در حفظ مرزهای سرزمینی و اندیشه‌ای خوش درخشیدند و امروز دولت وظیفه دارد که به شکلی شایسته به این سامان و استان توجه کند.‌ این وظیفه ماست که ظرفیت‌های عظیم مادی و معنوی استان را درست شناخته و در مسیر مناسب خودش مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش، «تکفیر و تفرقه» را دو ابزار دشمن برای فتنه گری در جهان اسلام دانست و گفت: کردستان از این آزمونها سربلند بیرون آمده است و جای جای این استان گواهی می‌دهد که مردان و زنان این سامان، چگونه در مقابل هجوم ضدانقلاب و معاندین مردانه و دست در دست یکدیگر ایستادگی کردند.

رئیس جمهور اظهار داشت:‌ جریان‌های تکفیری به دنبال سواستفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی جوان کشورمان به ویژه در مناطق مرزی است و در مقابل، علما و روحانیون وظیفه سنگینی برای صیانت‌بخشی به فکر و اندیشه جوانان و مردم دارند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: جهان اسلام در مقطعی گرفتار فتنه دست‌ ساخته انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها شد و اگر چه رهبر معظم انقلاب خیلی سریع نسبت به این تهدید هشدار دادند، اما جهان اسلام مدتی طول کشید تا از پشت پرده این توطئه که برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام طراحی شده بود، آگاه شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیام حج مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: این پیام، پیام وحدت، معنویت و توجه به ظرفیت‌های عظیم جهان اسلام و لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های نظام سلطه است.

دکتر رئیسی در ادامه با ابراز خشنودی از وحدت و انسجام مطلوب حاکم بر استان کردستان گفت: امنیت و اراده همگانی در استان برای پیشرفت بسیار ذی‌قیمت است که دولت نیز سعی خواهد کرد بر پایه آن تمام ظرفیت‌های کردستان برای پیشرفت را هم‌افزا کند.

در پایان، رئیس جمهور با اشاره به برخی درخواست‌ها و دیدگاه‌هایی که از سوی سخنرانان در این جلسه درباره راه، راه‌آهن، فعال شدن اقتصاد کشاورزی، دامداری، گردشگری و معدن در کردستان مطرح شد، گفت: همه این موارد در مصوبات سفر دیده شده و در جلسه شورای اداری تشریح خواهد شد. وی با تاکید بر رویکرد دولت مردمی در بومی‌گزینی افزود: بومی‌گزینی از اولویت‌های دولت مردمی است و همواره به مدیران تاکید کرده‌ام که در شرایط برابر برای جذب نیرو، حتما اولویت با جذب نیروهای کارآمد و تحصیل‌کرده بومی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.