تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دی 1401 - 6:56
کد خبر : 6978

آمادگی کرمان برای پذیرایی از زائران/ استقرار مترجم در گلزار شهدا

آمادگی کرمان برای پذیرایی از زائران/ استقرار مترجم در گلزار شهدا
این روزها شهر کرمان برای پذیرایی از زائران سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی آماده می شود.

به گزارش نسیم صبا ازمهر: شهر کرمان این روزها در ایام فاطمیه سیاه پوش شده است و مردم در حال عزاداری هستند همزمان به ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی نیز نزدیک می‌شویم و شهر در حال آماده سازی برای برگزاری برنامه‌های سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهید پور جعفری است، گلزار شهدا و شهر برای پذیرایی از زائران داخلی و خارجی آماده می‌شود.

شهر برای پذیرایی از میهمانان آماده می‌شود

موکب ها در ورودی‌های شهر برپا شده‌اند و در مسیر گنبد جبلیه تا میدان شهید ابو مهدی المهندس نیز کار پیاده رو سازی و احداث موکب ها در حال انجام است. برای بهبود شرایط رفت و آمد نیز مسیرهای جدید در حال احداث است و انتظار می‌رود این طرح‌ها در زمانی اندک به پایان برسد.

مسیرهای منتهی به ارتفاعات کوه صاحب الزمان نیز بسته شده و کار آماده سازی این منطقه نیز برای استقرار موکب‌ها در حال انجام است.

در گلزار شهدا نیز تغییرات و بهسازی و ارتقا سطح زیر ساخت‌ها را شاهد هستیم و حالا مسئولان و مردم شهر کرمان خود را برای پذیرایی از ۲۰ هزار زائر آماده می‌کنند.

آمادگی کرمان برای پذیرایی از زائران/ استقرار مترجم در گلزار شهدا

برنامه‌های سالگرد در گلزار شهدای کرمان، بیت الزهرا، مصلا و حسینیه ثارالله برگزار می‌شود و البته مرکز برنامه‌ها در گلزار شهدا خواهد بود.

اپلیکیشن نیز برای نصب بر روی موبایل زائران برای سهولت برای اسکان و راهنمایی مسافران در نظر گرفته شده است و صدها موکب نیز در گلزار شهدا برای پذیرایی از مسافران برپا می‌شود.

برنامه‌های سالگرد در گلزار شهدای کرمان، بیت الزهرا، مصلا و حسینیه ثارالله برگزار می‌شود و البته مرکز برنامه‌ها در گلزار شهدا خواهد بود

فضاهای مختلف ادارات و سازمان‌های دولتی، سالن‌های ورزشی، تکایا و مساجد نیز برای اسکان مجهز شده‌اند.

معاون استاندار کرمان در این خصوص به خبرنگار مهر می‌گوید: از مدت‌ها قبل برنامه ریزی منظمی برای برگزاری این مراسم انجام شده و ده‌ها کمیته برای برگزاری سالگرد برنامه ریزی کرده‌اند.

علی بیگ زاده اسکان و مسائل رفاهی زائران را یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان دانست و افزود: تمام شرایط برای برگزاری مناسب این مراسم مهیا شده است و با توجه به اتمام کرونا پیش بینی می‌کنیم ۲۰ هزار زائر ایرانی و خارجی وارد کرمان می‌شوند.

گروه‌های جهادی پای کار آمدند

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی نیز پای کار آماده‌اند و مسئولان نقش تسهیل گر برگزاری مراسم را اجرا می‌کنند.

وی بیان کرد: تمامی مراکز سکونتی و رفاهی ادارات و شهر کرمان آماده سازی شده است ضمن اینکه نرم افزاری برای اسکان زائران طراحی شده و با عنوان دیار مرد میدان در دسترس مردم قرار دارد.

وی بیان کرد: موکب‌ها جانمایی شده و کار برپایی آنها به زودی آغاز می‌شود و صدها نفر از سراسر کشور برای برپایی این موکب‌ها ثبت نام کرده‌اند.

بیگ زاده ادامه داد: در ورودی‌های شهر و شهرستان‌ها در مسیر جاده‌های ورودی استان نیز موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران برپا می‌شود.

در ورودی‌های شهر و شهرستان‌ها در مسیر جاده‌های ورودی استان نیز موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران برپا می‌شود

مدیر گلزار شهدای کرمان نیز در گفتگو با مهر می‌گوید: برنامه‌های گلزار شهدا امسال با محتوا و کیفیت بیشتر و جهت آگاهی و آشنایی بیشتر زائران با مکتب سلیمانی و شهدای گلزار برگزار می‌شود و روایتگری جز برنامه‌های اصلی است.

محمدرضا حسنی سعدی افزود: موکب‌ها در اطراف گلزار برپا می‌شود و سعی شده زیر ساخت‌ها برای رفاه حال مردم افزایش یابد.

ویژه برنامه شب شهادت برگزار می‌شود

وی عنوان کرد: برنامه‌ها در سه نوبت ۹ تا ۱۱ صبح، ۱۵ تا ۱۷ عصر و برنامه‌های شامگاهی برگزار می‌شود که شامل مداحی، سخنرانی و روایتگری و پرده خوانی و عزاداری است.

وی افزود: برنامه‌ها از هشتم شروع می‌شود و تا سالگرد شهید سلیمانی ادامه دارد.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: سخنرانان مطرح کشوری و مداحان نیز به این مراسم دعوت شده‌اند و ویژه برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

حسنی سعدی ادامه داد: روند کارهای پیرامونی گلزار شهدا نیز مطلوب است و زیر ساخت‌ها نسبت به سال گذشته توسعه یافته و مشکل پارکینگ نیز تا حدودی رفع شده است.

هدف ما در سال جاری ترویج مکتب سلیمانی و آشنایی مردم با خلوص نیت، مردمداری و فداکاری‌های شهید سلیمانی است و شعار امسال نیز جان فدا در نظر گرفته شده است

وی از برگزاری ویژه برنامه شب شهادت توسط مهدی رسولی خبر داد و گفت: برخی از این مراسم‌ها به صورت مستقیم از شبکه یک پخش می‌شود.

وی افزود: برای بهبود شرایط برای زائران خارجی نیز مترجمان به زبان‌های عربی و انگلیسی در گلزار شهدا مستقر می‌شوند.

وی گفت: هدف ما در سال جاری ترویج مکتب سلیمانی و آشنایی مردم با خلوص نیت، مردمداری و فداکاری‌های شهید سلیمانی است و شعار امسال نیز جان فدا در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌ها و گروه‌های جهادی برای اسکان و سهولت حمل و نقل زائران پای کار آمده‌اند.

این روزها قلب جبهه مقاومت در گلزار شهدای کرمان می تپد و همه پای کار آمده‌اند تا میهمان نوازی از زائران سردار شهید سلیمانی در دیار کریمان را به اثبات برسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.