تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 - 5:51
کد خبر : 3085

آماده باش مدیریت بحران استان تهران تا ۷۲ ساعت آینده/ پاکسازی ۹۰ درصد از محورهای سیل زده در شرق

آماده باش مدیریت بحران استان تهران تا ۷۲ ساعت آینده/ پاکسازی ۹۰ درصد از محورهای سیل زده در شرق
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به احتمال بالا آمدن آب رودخانه و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، گفت: مدیریت بحران استان تهران تا ۷۲ ساعت آینده در آماده باش کامل خواهد بود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حامد یزدی روز جمعه در جمع خبرنگاران از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی در پی پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمال جاری شدن سیل در استان تهران تا سه روز آینده خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های هواشناسی وضعیت جوی استان تهران تا سه روز آینده با تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی طی سه روز آینده آسمان در اکثر نواحی استان به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ و نیز گاهی وزش باد شدید همراه خواهد بود، گفت: بر این اساس آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها مورد انتظار است که در این خصوص آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه تا کنون عوامل راهداری ۹۰ درصد از مسیرهای سیل زده شرق استان تهران را پاکسازی کردند، بیان داشت: طبق اعلام اخطاریه‌ها و هشدارها به دستگاه‌ها با شفاف‌سازی شرایط بحرانی به مالکان رستوران‌های مناطقی از شمیرانات موقتاً تعطیل شده است.

وی عنوان داشت: از همه مردم می‌خواهیم هشدارهای صادر شده را جدی بگیرند و از حضور در کنار رودخانه ها و مسیرهای خطر و حادثه ساز خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، بامداد روز پنجشنبه ۶ مرداد علاوه بر وقوع سیل در امامزاده داود (ع) نقاط شرقی استان تهران از جمله شهرستان های فیروزکوه و پاکدشت در معرض سیل قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور به همراه استاندار تهران امروز (جمعه) از نقاط سیل زده شهرستان فیروزکوه بازدید کردند.

استاندار تهران با اشاره به وقوع سیلاب در شهرستان فیروزکوه و خسارات وارده اظهار داشت: سیلاب شب گذشته در منطقه حبله رود شهرستان فیروزکوه در روستاهای زرین دشت، مزداران و آتشان، ۱۰ کشته، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم داشت.

محسن منصوری افزود: خوشبختانه ۱۰ نفر از مصدومان به صورت سرپایی درمان و ۲ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.