تاریخ انتشار: یکشنبه 25 آبان 1404 - 6:49

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: بخش روابط عمومی، پل ارتباطی میان مردم و بخش‌های زیرساختی جامعه است؛ تنها بخشی که به‌خوبی می‌تواند به ایجاد اعتماد در مردم کمک کند، روابط‌عمومی‌ها هستند.

به گزارش نسیم صبا ازپایگاه اطلاع‌رسانی دولت، در آئین اختتامیه اولین جشنواره روابط‌عمومی‌های وزارت ارتباطات که در روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه، برگزار شد، ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابتدا با اشاره به سختی کار بخش‌های فنی‌تر در حوزه رسانه و ارتباطات، بیان کرد: روابط‌عمومی با نگاهی گسترده‌تر و وسیع‌تر در تلاش است تا فاصله میان بخش محتوایی و بخش فنی را کم کند و درواقع روابط عمومی، فاصله دل‌ها کم می‌کند.

هاشمی در همین راستا ادامه داد: جالب است بدانید ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به‌صورت ذاتی و ناخودآگاه در مسیر شعار اصلی دولت چهاردهم، یعنی دولت وفاق در حال گام‌برداشتن هستیم. این جشنواره روابط‌عمومی‌های عرصه‌های گوناگون در جامعه را زیر یک چتر جمع کرده است. البته در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، چنین رویدادهایی را گسترش دهیم. این جشنواره، پایان مسیر نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به انتقال شبکه‌های ارتباطی کشور از کابل مسی به فیبر نوری اشاره کرد و گفت: چنین تحول بزرگی در عرصه ارتباطات کشور فقط و فقط در سایه دولت وفاق، ممکن خواهد شد. نسبت فناوری‌های نوین با روابط عمومی هم بحث بسیار مهمی است.

هاشمی در همین راستا تاکید کرد: در انتقال محتوا و خبر به مردم باید کوشا باشیم تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، درست‌ترین و واقعی‌ترین شکل محتوایی را از طریق روابط‌عمومی‌ها در جامعه نشر دهیم.

جالب است بدانید جلسات شورای معاونین هر بار با گزارشی از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه، آغاز می‌شود. چراکه می‌خواهیم از زاویه دید مردم به عملکرد خود نگاه کنیم تا بتوانیم گام‌های درست‌تری را در جهت اصلاح عملکرد خود برداریم.

وی در پایان به یکسری راهکارهای عملیاتی برای عملکرد بهتر روابط عمومی‌ها، اشاره کرد و گفت: تعیین شاخص‌های شفاف و روشن و همچنین استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین، مهم‌ترین اقداماتی است که روابط‌عمومی‌ها، می‌توانند در جهت ایجاد عملکرد بهتر و مثمرثمرتر از خود ارائه دهند.
فراموش نکنیم که روابط‌عمومی‌ها، پل ارتباطی و ایجاد کننده ارتباط میان مردم و بخش‌های زیرساختی جامعه هستند. نیاز است گزارش‌های تحلیلی دقیق از ارگان‌ها توسط روابط‌عمومی‌ها به مدیران ارائه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینگونه به سخنان خود پایان داد: یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که روابط‌عمومی‌ها می‌توانند انجام دهند، روایت‌گری است؛ به‌ویژه از جنگ ۱۲ روزه و روایتی که از دفاع مقدس در این ۱۲ روز، در کشور اتفاق افتاد.