در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش آگاهی های عمومی و در جهت اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند، طرح زنگ حقوق در مدارس این شهرستان اجرایی شد.

به گزارش نسیم صبا:ابوالفضل فرحبخش، رییس دادگستری شهرستان زرند در اولین جلسه زنگ حقوق که با هدف آگاه‌سازی حقوقی جامعه در دبیرستان دخترانه کوثر و با حضور دادستان شهرستان برگزار گردید،گفت: یکی از عوامل موثر در افزایش جرائم و تخلفات، عدم آگاهی جامعه از قوانین و مقررات حقوقی است.
وی با تأکید برضرورت آگاهی آحاد مردم، به‌خصوص دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی خود در جامعه، اظهارداشت: نوجوانان آینده ساز به دلایل وموضوعات مختلف از جمله اثرات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و همچنین سایرآسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و… در معرض ابتلاء به جرم وقانون‌شکنی هستند و باید با توسعه آگاهی های حقوقی و عمومی، زمینه هدایت آنها به مسیر درست را فراهم کرد.
رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند افزود: با افزایش آموزش وآگاهی بخشی به فرزندان، فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم، می‌توان از تشکیل پرونده‌های جدید در دستگاه قضائی جلوگیری کرد.

فرحبخش، کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: هم افزایی و همگرایی دادگستری با آموزش ‌و پرورش و ورود قضات مجرب به مدارس و آموزشگاه‌های استان در قالب طرح زنگ حقوق در مدارس، درکاهش آسیب های اجتماعی وجرایم وتخلفات بسیار مثمر ثمر است.
دادستان شهرستان زرند نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: طرح زنگ حقوق در مدارس یکی از طرح‌های مؤثر درحوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان درمدارس دوره متوسطه شهرستان اجرا می‌شود .
رضا یعقوبی افزود: آگاه‌سازی نوجوانان وجوانان نسبت به تبعات رفتارهای مجرمانه و مجازات، آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان، ایجاد اعتماد وارتباط مناسب بین دانش آموزان و دستگاه قضائی و ترویج فرهنگ قانون مداری در مدارس از دیگر اهداف اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس است.