تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 7:57
کد خبر : 9724

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و الجزایر؛ تاکید آیت‌الله رئیسی بر ضرورت تشکیل جبهه منسجم کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و الجزایر؛  تاکید آیت‌الله رئیسی بر ضرورت تشکیل جبهه منسجم کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین شدت یافته است، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت همکاری و تشکیل جبهه واحد و منسجم کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت قاطع از ملت فلسطین احساس می‌شود.

به گزارش نسیم صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عصر روز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر، با تبریک ماه مبارک رمضان به وی و مردم انقلابی کشورش، گفت: ایران و الجزایر نسبت به مسائل منطقه‌ای و جهانی، خصوصا درباره مسئله فلسطین و حقوق مردم مظلوم این کشور، مواضع نزدیک و مشترکی دارند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین شدت یافته است، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت همکاری و تشکیل جبهه واحد و منسجم کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت قاطع از ملت فلسطین احساس می‌شود.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور، اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های تهران و الجزیره به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری روز به روز گسترش و ارتقا یابد.
«عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر نیز در این مکالمه تلفنی با تبریک متقابل ماه رمضان به رئیس جمهور و مردم ایران اظهار داشت: مردم مظلوم فلسطین در ماه رمضان که ماه تقوا و عبادت است، از وحشی‌گری رژیم صهیونیستی در رنج هستند و امیدوارم با همکاری کشورهای اسلامی، ملت فلسطین را از ظلم صهیونیست‌ها آزاد کنیم.
در این مکالمه روسای جمهور ایران و الجزایر بر لزوم برداشتن گام‌های عملی بر اساس نقشه راه توسعه همکاری‌های متقابل تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.