تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 8:15
کد خبر : 8245

کنعانی: محاصره سوریه برای تسریع در امدادرسانی رفع شود

کنعانی: محاصره سوریه برای تسریع در امدادرسانی رفع شود
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به محاصره سوریه توسط آمریکا گفت: باید کشورهای مختلف به دولت آمریکا برای رفع این محاصره فشار آورند که کمک‌های بین‌الملل به مناطق زلزله‌زده برسد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در جریان بازدید از خبرگزاری مهر که عصر روز (دوشنبه) صورت گرفت در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در راستای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه گفت: ضمن ابراز همدردی مجدد با دولت و ملت ترکیه و سوریه، جانباختن جمع قابل توجهی از شهروندان دو کشور دوست، مسلمان و همسایه مرزی و منطقه‌ای را تسلیت عرض می‌کنم. مراجع ذی‌ربط در جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کردند که در حوزه امدادی و پزشکی کمک‌های لازم را در اختیار دو کشور قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت سوریه و تحریم‌ها علیه این کشور گفت: سوریه به دلیل بیش از ۹ سال تحمل جنگ، شرایط خاصی را دارد و نکته حائز اهمیت این است که باید کشورهای مختلف به دولت آمریکا برای رفع محاصره ظالمانه سوریه فشار آورند که کمک‌های بین المللی انسان دوستانه بدون هیچ گونه مانعی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مردم زلزله زده سوریه برسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: همچنین امروز آقای خاجی دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، به صورت ویدئو کنفرانس گفتگوی دوجانبه داشت و بر ضرورت تسریع در کمک رسانی به سوریه و رفع موانع کمک رسانی تاکید ویژه کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پایان گفت: امیدواریم جامعه بین المللی در این رابطه به دو کشور و به ویژه به سوریه به عنوان یک کشور دارای شرایط خاص کمک‌های انسان‌دوستانه را سریع و مؤثر ارسال کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.