تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 8:26
کد خبر : 10139

بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان در ایستگاه پایانی

بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان در ایستگاه پایانی
بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی شامگاه شنبه با معرفی برگزیدگان در تالار فرهنگ و هنر کرمان به کار خود خاتمه داد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، آیین اختتامیه این دوره از جشنواره شعر فارسی رضوی با حضور استاندار کرمان، جمعی از دیگر مسئولان، اصحاب فرهنگ و مردم برگزار شد.

در آغاز این آیین که با اجرای نجم الدین شریعتی مجری صداوسیما همراه بود، خادمان روضه منور رضوی با حمل پرچم‌ متبرک گنبد حضرت رضا (ع) و مداحی فضای معنوی جلسه را به عطر امام مهربانی ها معطر کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان و حاضران در آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی گفت: یک هزار و ۱۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که امشب از ۱۲ برگزیده تقدیر می شود.

محسن روحی افزود: تمام توان خود را به کار گرفتیم تا با همکاری دستگاه های مختلف این جشنواره را بخوبی برگزار کنیم و جشنواره پس از ۲۸ دوره برگزاری رویش های فراوانی داشته است.

برنامه شعرخوانی چند نفر از شاعران برگزیده جشنواره از جذاب‌ترین قسمت های آیین اختتامیه بود که بارها با تشویق حاضران قطع شد و ادامه یافت.

به مناسبت بخش ویژه جشنواره با عنوان حاج قاسم خادم الرضا(ع)، کلیپی از سردار دل ها شهید سردار قاسم سلیمانی پخش شد و سپس غلامرضا صنعتگر خواننده مطرح کشوری به روی صحنه آمد و ۲ قطعه در مدح حضرت رضا(ع) و سردار سلیمانی اجرا کرد که بشدت مورد تشویق حضار قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نیز در بخشی از این برنامه گفت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی نظام تبیین جریان مجاهدت مجاهدان از صدر اسلام تاکنون است که به محکم شدن اراده مردم در هماوردی تمدن انقلاب با جبهه کفر بیانجامد.

مرتضی سعیدی زاده با بیان اینکه باید در شرایط کنونی به جریان تبیین به صورت جدی بپردازیم افزود: بنیاد امام رضا (ع)، در ماموریت جهاد تببین گسترش و تحکیم نظام امامت و ولایت را با محوریت امام هشتم تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: حضرت ثامن الحجج با ۲۰ سال امامت زوایای مختلفی برای تبیین دارند اما متاسفانه تنها پنج سال آن تبیین شده که کامل هم نیست.

مدیر بنیاد بین المللی امام رضا (ع) اظهارداشت: به سیره سیاسی، مبارزاتی، علمی و تربیتی امام رضا(ع) کمتر پرداخته شده و جریان شعر و ادب می‌تواند در تبیین ابعاد وجودی این شخصیت برجسته جهان اسلام بشدت پرفروغ باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این عرصه دفتر شعر و ادبیات رضوی را در بنیاد پایه گذاری کردیم تا در زمینه شعر کودک و نوجوان، تولید رمان، شعر عربی و غیره فعالیت کند و برای ادامه این جریان به تلاش همه شعرا، ادبا و جریان های شعری کشور نیاز داریم.

سعیدی زاده با بیان اینکه ۱۶ جشنواره در بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار می شود ادامه داد: شهر کرمان و جشنواره شعر رضوی بیش از ۲۸ سال است که جریان شعر را در کشور راهبری می‌کند.

به گزارش ایرنا بر اساس بیانیه هیات داوران این جشنواره، قاسم بای از استان گلستان، طاهره سادات ملکی از قم، زهره رسولی، الهه بیات مختاری و رضا رحیمی از خراسان رضوی و روزا رودینی از کرمان شایسته تقدیر شدند.

همچنین آرش پورعلیزاده از گیلان، ایوب پرندآور از فارس، علیرضا دهرویه از مازندران، معصومه سادات شاکری از خراسان رضوی، عباس همتی از قزوین و محسن کاویانی از قم در بخش حاج قاسم خادم الرضا(ع) برگزیده جشنواره بیست و هشتم شعر رضوی معرفی شدند.

در پایان این آیین از برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

جشنواره شعر رضوی از سال ۷۲ در کرمان آغاز به کار کرد و یکی از قدیمی ترین جشنواره های شعر کشور محسوب می شود.

بیست و هشتمین جشنواره ملی شعر رضوی روز جمعه ۲۲ اردیبهشت از محل گلزار شهدای کرمان آغاز به کار کرد؛ برگزاری محفل شعر خوانی عمومی و نشست تخصصی آسیب شناسی شعر رضوی در شهر کرمان و اجرای شاعران برگزیده در رفسنجان از جمله برنامه های امسال جشنواره بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.