تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 7:07
کد خبر : 18143

کاهش ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه/ افزایش تقاضا در بازار طلا نداریم

کاهش ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه/ افزایش تقاضا در بازار طلا نداریم
کارشناس بازار طلا با اشاره به ثبات نسبی قیمت این فلز زرد، گفت: حباب سکه در هفته گذشته با ۲۰۰ هزار تومان کاهش همراه بود، اکنون هر قطعه سکه بهار آزادی هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حباب قیمتی دارد.

«به گزارش نسیم صبا:محمد کشتی آرای» روز (جمعه، ۲۵ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات بازار طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: قیمت هر انس طلا در بازارها ی جهانی در هفته گذشته با نوسان حدود ۲۶ دلاری روبه‌رو بود که در پایان هفته به ۲ هزار و ۳۱۹ دلار رسید.

وی افزود: قیمت طلا با توجه به ثبات نرخ ارز، کاهش حباب سکه و طلا در هفته گذشته و افت قیمت جهانی انس، به طور متوسط سیر نزولی داشت.

کارشناس بازار طلا با اشاره به کاهش قیمت ها در بازار طلا، گفت: سکه طرح قدیم با کاهش هفتگی ۸۰۰ هزار تومانی به ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، همچنین سکه طرح جدید با کاهش هفتگی ۴۰۰ هزار تومانی در قیمت ۴۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومانی معامله شد.

وی بیان‌داشت: نیم سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی در هفته گذشته به ترتیب ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. همچنین سکه یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افت، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد.

کشتی آرای با اشاره به کاهش متوسط ۷۵ هزار تومانی قیمت هر مثقال طلای آب شده، گفت: قیمت هر مثقال طلا در بازار ۱۴ میلیون و ۳۳۹ هزار تومان بود، ضمن اینکه هر گرم طلا با کاهش متوسط ۱۷ هزار تومانی به سه میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید
افت قیمت طلا در بازار داخلی در پی کاهش نرخ ارز و اونس جهانی
کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر/ عرضه سکه‌های بانک مرکزی، حباب طلا را کم می‌کند
حباب سکه ۴۰۰ هزار تومان بیشتر شد/ پیش‌بینی کاهش قیمت سکه با کاهش تقاضای مصرفی
وی عنوان کرد: در هفته گذشته با توجه به حراج سکه و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا، قیمت ها با کاهش حباب مبنای معاملات قرار گرفت.

کارشناس بازار طلا درباره وضعیت بازار طلا و سکه در هفته آینده پیش بینی کرد: با توجه به ثبات دلار و آرامش سیاسی و اقتصادی در جهان، شاهد ثبات در بازار طلا خواهیم بود.

وی ابراز داشت: به نظر می رسد هفته آینده، قیمت ها ثبات داشته باشد و افزایش تقاضا در روزهای آینده نداشته باشیم، این در حالی است که انتظار می رفت قبل از ماه محرم و با توجه به اعیاد پیش رو افزایش تقاضا داشته باشیم.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: انتظار می رود در هفته آینده، نوسانات جزئی و معمول بازار را داشته باشیم، مانند همین نوسانات معمول که در دو هفته اخیر شاهد بودیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.