تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 6:35
کد خبر : 10045

کاهش قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت/ پیش‌بینی تداوم افت قیمت‌ها

کاهش قیمت طلا و سکه در هفته دوم اردیبهشت/ پیش‌بینی تداوم افت قیمت‌ها
فعال بازار طلا گفت: هفته گذشته بازار فلز زرد آرام بود و قیمت انواع سکه و طلا در بازار با کاهش همراه بود و پیش‌بینی می‌شود این روند در هفته آینده نیز همین‌طور باشد.

«محمد کشتی آرای» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهار داشت: هفته گذشته شاهد نوسان بهای انس جهانی بودیم و علت اصلی آن افزایش نرخ‌ بهره در آمریکا بود و مجدداً با کاهش ۰/۲۵ درصدی نرخ بهره انس جهانی طلا تغییرات زیادی داشت و قیمت طلای جهانی به بالاترین رقم تاریخی خود ۲ هزار و ۷۴ دلار رسید، اما مجدداً کاهش یافت.

وی بیان کرد: هم اکنون انس جهانی طلا به ۲ هزار و ۵۴ دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته ۴۶ دلار افزایش یافت قیمت انواع سکه و طلا برخلاف افزایش انس جهانی فلز زرد به دلیل کاهش نرخ ارز کاهش یافت.

این فعال بازار طلا گفت: سکه طرح قدیم و سکه طرح جدید یک میلیون تومان، نیم سکه ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی قیمت داشت.

کشتی آرای افزود: در آخرین معاملات هفته گذشته قیمت هر مثقال طلای آب شده و هر گرم طلای آب شده تغییر محسوسی نداشت.

به گفته این فعال بازار طلا، هفته گذشته حباب سکه ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

وی اظهار داشت: در مجموع بازار طلا آرام بود و پیش‌بینی می‌شود در هفته پیش رو به دلیل تحولات جهانی قیمت جهانی طلا نوسان داشته باشد و افزایشی باشد.

کشتی آرای گفت: در بازار داخل با توجه به تثبیت شرایط سیاسی و اقتصادی کشور و اخبار مثبت اقتصادی در خصوص مطالبات ارزی و ورود ارز، قیمت دلار کاهشی باشد و در نتیجه افزایش قیمت پیش‌بینی نمی‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.