تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آبان 1401 - 7:04
کد خبر : 5585

پیش بینی می­شود ۱۷۵ تن محصول دانه های روغنی از ۷۰ هکتار مزارع شهرستان بردسیر برداشت شود.

پیش بینی می­شود ۱۷۵ تن محصول دانه های روغنی از ۷۰ هکتار مزارع شهرستان بردسیر برداشت شود.
حیدرآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: سطح زیر کشت دانه های روغنی این شهرستان درحال حاضر 70 هکتار می باشد که از این سطح پیش بینی می­شود 175 تن محصول برداشت شود.

به گزارش نسیم صبا:وی با بیان اینکه دانه های روغنی کلزا،گلرنگ، آفتابگردان و کنجد در این شهرستان کشت می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی و تنوع دانه های روغنی سعی بر این است که دانه های گلرنگ،آفتابگردان و کنجد جایگزین کاشت کلزا گردد که می توان با تولید این محصولات هم ارز آوری و هم اشتغال خانوارهای روستایی را تضمین کرد.

وی با اشاره به اینکه یارانه های بذر، توزیع نها ده های کشاورزی رایگان، سرکشی و نظارت رایگان کارشناسان زراعت و حفظ نباتات و همچنین خرید تضمینی محصولاتو … مواردی برای تشویق کشاورزان جهت توسعه این محصولات است، اذعان داشت: میانگین تولید بطور متوسط ۵/۲ تن در هرهکتار می باشدو کشاورزان بذر سالم و بوجاری شده مورد نیاز را از اتحادیه تعاون روستایی تهیه می نمایند.

حیدرآبادی اظهار داشت: در رابطه با مقایسه محصول تولید دانه های روغنی امسال نسبت به سال گذشته و دهه گذشته متاسفانه به علت بروز سرمازدگی در مرحله روزت دانه ها، کاهش شدید در تولید داشته ایم.

وی افزود: دور آبیاری این محصولات هر هفت روز یکبار وبه میزان ۳ ساعت درهر شیفت آبیاری است که در کل ۱۳ روز یکبار دور آبیاری این محصولات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: خرید این محصولات تضمینی است و ازاین دانه های روغنی جهت تهیه روغن و همچنین در صنایع دارویی استفاده می گردد و بیمه این محصولات عمدتا توسط کشاورز و با همکاری بخش خصوصی انجام می شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.